13
08/2008
8

Das Keyboard

Ami a gépelést illeti, régóta szenvedek amolyan fél touch-typing technikával, rossz beidegződésekkel, stb, és bár elég gyorsan tudok gépelni, egy ideje elakadtam a fejlődésben. A munkámnál fogva elég sokat kell gépelnem, néha magyarul, máskor más nyelveken, így a billentyűkiosztást is váltogatnom kell. Emiatt aztán amúgy sem sokat segít, ha az angol kiosztásomat nézegetem mikor magyarul gépelek.

Interneten jártomban-keltemben (nem tudom jártatok-e már ott, érdemes megnézni ;) ), találkoztam egy igen érdekes billentyűzettel, amely a Das Keyboard névre hallgat. Alapjában véve egy normál EU layoutos fekete kütyü, különlegessége viszont, hogy a gombokon nincsen felirat. Egyiken sem. Mazochista hajlamaimat kiélendő be is szereztem magamnak egyet és most ennek használatával pötyögök itt.

Amit várok tőle, hogy mivel úgysincsen rajta semmi, ezért leszokok róla, hogy a kezeim nézzem gépelés közben. Egyelőre még elég idegesítő, le kell vetkőznöm a rossz megszokásokat, és helyesen tartani a kezem. Lassabban is megy, sokat hibázom. A számokkal is gondban vagyok még és a jelszavak begépelése is bizonytalan, de annak ellenére, hogy még nem is használom olyan régen, némi haladást már most érzékelek. Remélem egy-két héten belül elérek egy olyan szintet, hogy biztosan tudok gépelni megint. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr35613178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snowqueen 2008.08.13. 13:30:32

Ejha:-) Én erre nem mernék vállalkozni...Bár én meg olyat csinálok néha,hogy az előttem lévő könyöklőre felírtam az orosz billentyűzetet úgy,ahogy van,és a magyar feliratú billentyűzetemmel próbálkozom oroszul gépelni....2-3 óra után már rutinosan megy:-)
Egyébként te tudsz tíz ujjal és vakon gépelni?

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.08.13. 13:39:04

Félig-meddig, azt a pontot még nem értem el, hogy meg sem próbálom nézni a billentyűket. Szóval használom minden ujjamat, de nem teljesen szabályosan és rá-rá nézek a klaviatúrára néha. Főleg ha számokat vagy írásjeleket kell ütni.
Most ezzel ennek már nem lesz értelme, mert nincs rajta mit nézni, ezért azt remélem, hogy leszokom róla :)

Snowqueen 2008.08.13. 13:59:46

Akkor hajrá!:-)
(Jó a post címe,olyan,mint egy Kraftwerk szám:-)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.22. 22:27:32

Perverz!

Egyébként nálunk pénz költése nélkül koptak le a billentyűzetről a gombok feliratai és ugyanazt műveljük egy ideje, csak nem önszántukból. :P

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.22. 22:29:37

Ja és addig is gyakorolj:

alapsor ->asdf jklé
kakkal makkal majakkal :)

A következő leckét a jövő héten küldöm :)
Jelzem én a titkársulian megtanultam gépírni :P :)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.08.25. 10:45:48

Nekem olyan billentyűm volt, amire gravírozva voltak a betűk, így elég soká tartott volan megvárni, mire mind lekopik. :) Egyébként is német layoutos volt, így nem kár érte.

Az egydüli, amit hiányolok, azok a média gombok, play, pause, forward, ilyesmi. Az kényelmes volt.

Tehát kakkal, makkal, majakkal :))

Babarum · http://babarum.hu 2008.09.24. 05:59:07

Jujj! Ez veszélyes! Én ide-oda tengődöm a magyar-koreai-angol billentyűzetek között, ezért mindig bámulom! :)
Ráadásul 2-3 ujjal gépelek! :P

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.24. 09:06:12

Én csak angol és magyar közt váltogatok, németül nem nagyon szoktam írni, de ha igen, akkor azt is magyar kiosztáson. Azt a két-három extra betűt tudom, hol van :)
süti beállítások módosítása