30
09/2008
10

Navigon

Mit mondjak, egyelőre nem vagyok oda a Navigontól.

Egy szempont volt a vásárlás mellett, hogy letölthetem ingyen rá a legfrissebb térképeket. Na nem örökké, de legalább az elején nem valami hónapok óta a raktárban álló kütyüvel kezdek, hanem naprakész térképekkel. Egyébként 99€ a teljes Európa készlet, 41 országgal, ami azért nem mindegy.

Felinstalláltam hát a csilivili Navigon Fresh programot, hogy most akkor letöltöm a legfrissebb cuccot rá és megyek tesztelni. Az álom hamar eldurrant sajnos. Első körben kijelentette nekem, hogy nincsen elég hely a géphez kapott kártyán, hogy rátegyem a térképet. És tényleg, a teljes csomag a program szerint 20-30 megával nagyobb, mint a kártya.

Jól van, rajtam nem fog ki, vettem egy 4 gigás SD kártyát és újrapróbáltam. Átmásoltam mindent az eredeti kártyáról az újra, és nekifutottam a letöltésnek megint. Természetesen most sem sikerült. Először azt mondta, hogy nekem már nem jár térkép. Mondom, ne viccelj már, itt van a csomagolásodon, hogy 30 napig ingyen update-ek illetnek, úgyhogy csak tessék azt a nyamvadt térképet letölteni. Nem akart szót fogadni nekem, így kénytelen voltam kerülőutat keresni.

Ravaszan, mint másik készüléket, regisztráltam megint a Navigon programban a kütyüt. Meglepetésemre egyből kétszer sült el a dolog, így három lett hirtelen elérhető belőle. Oké, kiválasztottam véletlenszerűen egyet, ennek engedte, hogy töltsek le, de megint kijelentette, hogy nincsen elég hely a kártyámon...

Manapság rutinos telefonos segítségnyújtási alany vagyok, így felhívtam a Navigon Supportot is, hogy mondjanak már valami okosat. Az első áldozatom, a mintába illően rendkívüli szakértelemről téve tanúbizonyságot, azt javasolta nekem, hogy kapcsoljam ki a tűzfalamat, akkor majd megy. Mi? De hát el se jutottam odáig, hogy megkezdődjön a letöltés! Hogy jön ide a tűzfal? Csak kapcsoljam ki, meglátom, jót tesz. Te vagy a szakember, mondom én, kikapcsolom. Jó, majd telefonáljak újra, ha mégse menne.

Természetesen nem ment. Telefonáltam is újra, ezúttal egy kedves hölgyhöz kapcsolódtam. Elmagyaráztam a problémát megint, ő nagyon segítőkészen azt mondta, hogy ez furcsa, nem tudja megmagyarázni, továbbítja a főnökének a problémát és emailben értesítenek. Elkezdtem diktálni neki az email címem, ami történetesen a nevem, erre azt mondja: "Jó napot kívánok". Kiderült róla, hogy magyar, így egy fokkal könnyebben és részletesebben el tudtam mondani, hogy mi is a gond.

Kaptam is egy emailt utasításokkal, hogy mit csináljak. Ez tényleg működni is látszott, a letöltés elkezdődött és bár nagyon lassan, de haladt. Ezt a program egy kijelzőn mutatja, a szokásos progress bar mellett egy százalékos értékkel. Az érték aztán elért a 100-hoz, nagyjából egy óra alatt, talán még több, így örültem, hogy mindjárt meglesz. De nem. ment tovább 101-re, aztán türelmes várakozás után egészen 199-ig. Majd egyszer csak azt mondja, hogy hiba történt, elfogyott a hely a merevlemezemen.

Isteni. Mindig így képzeltem egy problémamentes szoftverupdate-et. Írtam nekik megint, hogy ez van, most arra várok, hogy mit mondanak. Gyanítom, hogy rá se szarnak majd a levelemre, így ismét kitartó telefonálgatás, adott esetben a készülék Amazonhoz való visszaküldése, és a jó öreg TomTom hasonló készülékének megvásárlása lesz a vége.

UPDATE

Csak sikerült felinstallálni a térképet a kütyüre, de hogy mi volt a gond, az nem tudom. A megoldás az volt, hogy egy másik gépre installáltam a programot, rákötöttem a készüléket és újra végigjátszottam az egészet. Így nem töltötte a térképet addig lefele, amíg meg nem telt a vinyó, 100%-nál rendesen abbahagyta és folytatta az installációt ahogy kell. De hogy embertelen lassú a folyamat, az hétszentség. Egy problémamentes installáció több mint két órát vett igénybe (és nem lehet a netemre se fogni, 30Mbit-es kábelkapcsolattal).

A support emailben küldött nekem tanácsot, még az elején, melyben azt írták, hogy forduljak hozzájuk bizalommal, ha további tanácsra lenne szükségem. Így is tettem, ámde hiába, a leveleimet nem követte sajnos válasz. Többször is elküldtem nekik, naponta egyet, hadd örüljenek, de nem sokat segített.

Felmerült bennem a kérdés, hogy vajon van olyan support, amelyik működik? Felteszek egy kérdést és megválaszolják, segítenek? Találkozott már valaki ilyennel? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr78688661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babarum · http://babarum.hu 2008.09.30. 12:58:44

Ez elég szánalmas. De biztosan kell neked egyébként minden ország? Tutira leautózol Portugáliába? Próbáld meg, hátha nem lesz kevés a kártya...

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.30. 13:45:36

A kártyával nem lehet baj, 4 gigás és ráfér bármi. A magyar térkép miatt fontos, Portugáliába nem fogok nagyon gyakran leautózni :).

Babarum · http://babarum.hu 2008.09.30. 14:43:16

Gondolom Spanyolország és Korzika sem játszik! :)
Viszont előfordulhat, hogy a program trükközik a kártyával, az iGO csinálta ezt, nem lehetett átmásolni másik kártyára, még adatvédelmi okokból sem.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.30. 15:08:13

Ennek van backup funkciója, amit ajánlottak is az emailben. A feladat az volt, hogy az eredeti kártyáról csináljak mentést a Navigon programmal, majd azt állítsam vissza az új kártyára. Működött is, a letöltés elindul, csak nem áll meg, addig tölt, amig megtelik a merevlemez :)

Euthymia · http://lapszelen.freeblog.hu 2008.09.30. 15:44:51

Nekünk valahogy úgy van, hogy 2 kártyásat játszik a Zuram. Egyiken a nyugati országok, a másikon meg Ausztria szélétől a keletiek...
De ő pont tegnap szerzett valami egészen új térképet valahonnét, nem mondom meg, mert gőzöm sincs, de szívesen megkérdezem és pont most érkezett meg a 4 gigás kártya is hozzá, hogy tuti működjön.
Amúgy mi kb május óta használjuk és nincs vele eddig semmi gond... Remélem, Te is megszereted majd, ha összeszoktok!

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.30. 16:19:00

Ami a navigációs képességeit illeti, eddig nem volt sok alkalmam tesztelni, de azalatt a két rövid út alatt, amit tettem vele, megbízhatónak és szimpatikusnak bizonyult. Csak ne lenne ez az update mizéria vele...

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.30. 17:39:53

Euthymia: A Zuradat tessék errefele irányítani, adjon tanácsot :)

En3r6y52 · http://www.mini-world.hu 2008.10.07. 10:01:18

Én már találkoztam olyan supportal amit felhíva segített a problémán!
Amikor először csináltam grízestésztát nem sikerült, így felhívtam anyámat és elmondta mit csesztem el :D. Igen a grízestésztát is el tudtam rontani :).

xcapone 2009.07.16. 10:47:34

Az en tortenetem nagyon hasonlo a tiedhez.
Szulinapomra megleptem magamat egy Navigon 2110max navi-val. Elotte persze olvastam rola - sokat, es azt irjak, hogy "nagy teljesitmeny, szep kijelzo, progressziv funkciok, uj design, stb."

Szoval regisztraltam a gepet, es aktualizalni akartam a terkepeket 2008-rol 2009-re. Lehetett is volna, ha kifizetem a 99€-t... Nos, nem azert vettem ezt a gepet, hogy meg 99€-t hozzafizessek az arahoz....

Felvettem a kapcsolatot a szupporttal, e-mailben. Valaszotak is, de a gepet el kellett vinnem a szervizbe, 80km kocsikazas, aztan egy nap varakozas, es meg is lett a dolog. Sajnalatomra nem a Q2 2009-et, hanem csak a Q1 2009-t raktak bele. Csesszek meg, de legalabb ingyen. A pasi azt javasolta, hogy probaljam meg masik gerprol regisztralni a GPS-t, vagy innet frissiteni a terkepeket. Ezt meg nem probaltam.

Vegul elmondhatom, hogy a NAVIGON egy nagy csalodas volt.
1. a csomag amiben erkezett szemmel lathatoan mar ki volt bontva.
2. nem adtak hozza manualt, csupan a kartyan volt egy pdf - alap informaciokkal, amire semmi szuksegem nem volt (arra mar mindenki rajon, hogy hol kell bekapcsolni a gepet...)
3. nem volt hozza sem cd, sem segedprogram, a netrol kellett letolteni hozza a Fresh-t
4. a terkepet nem lehetett aktualizalni, a hirdetett 80%-os kedvezmeny csak egy reklamfogas, egyszeruen nem mukodik
5. a gephez adott voucher kod - nem fogadja el
6. az elem alig bir ki ket ora navigalast
7. ennel sokkal olcsobb Garmin gepek tobbet tudnak es egyszerubb a kezelesuk
8. a "nemet" gepet kinaban gyartjak
9. a terkep nem tartalmazza a hazszamokat
10. ha nagy kepeket szeretnel nezegetni (tobb mint 1MB) lassu mint a fekezett csiga
11. ha navigalas kozben rosszfele terek le, nem figyelmeztet, csak atszamolja az utat
12. ezt a gyartot nem ajanlom senkinek


egyetlen elonye a csillogositott muanyag es a leterosavok jelolese nagyobb varosokban.

errol ennyit
süti beállítások módosítása