29
07/2008
6

Az első Airbus A380

Ma reggel 9:45-kor elhagyta a hamburgi Airbus bázist és repteret Finkenwerdében az első, megrendelésre gyártott, A380-as repülőgép. A cél Dubai, a megrendelő az Emirates légitársaság. Az első úgy értendő, hogy az első, amit itt adtak át, tudtommal már 5-öt korábban Toulouse-ban átadtak a Singapore Airlinesnak.

Egy barátom jóvoltából friss, ropogós képekkel tudok szolgálni, elsőkézből:





Jó nagy madár, az biztos.

Néhány érdekes adat róla, ha már itt vagyunk:

  • 800 utas fapados verzióban, 555 a hagyományos három osztályos felbontásban
  • 14800 kilométer hatótáv
  • 12 milliárd € fejlesztési költség
  • majd' 277 tonnás önsúly
  • hossz: 73 méter, magasság: 24 méter
  • fesztávolság: 80 méter
  • maximális sebesség: 0,96 Mach (1029 kmh)
  • fogyasztás: 3,1 Liter / 100 km / utas

A most átadott gép háromosztályos felbontásban 489 ülőhellyel bír, ebből 399 Economy class az alsó szinten, 76 Business class és 14 First class a felső szinten. Az első járat pénteken indul New Yorkba, a legolcsóbb jegy 778€ plusz adók, stb, a legdrágább 4567€. Ezért a pénzért az első osztályon mindent megadnak az utasnak, amit egy repülőn lehetséges: elektromosan állítható ülések, amelyek ággyá alakíthatók igény szerint, aranykeretes képernyők, minibár, tisztálkodó- és íróeszközök, stb. Aki jobb szeret magányosan utazni, az gombnyomásra becsukhatja az ajtaját, aki társaságra vágyik, elmehet a bárba koktélozni. Még zuhanyozni is lehet, noha a vízkészlet limitált, így egy zuhany maximum 5 percig tarthat.

Airbus A380 Wiki

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr43591226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snowqueen 2008.07.29. 17:53:53

Szép repülő,az biztos!
Viszont,méretéből kifolyólag nem mindenhol lehet vele leszállni,ergo,a nagyobb reptereken fog előfordulni sűrűbben...
Kösz a friss és jó minőségű képeket!

atléta-warrior 2008.07.29. 18:22:12

800 utas a fapados verzióban... ez azért nem gyenge...egy kisebb hadosztály. Az jutott eszembe, hogy vajon milyen lehetne egy interkontinentális utat (pl Brüsszel-New York) fapados szekcióban végigülni... 8 óra, minimál kaja és szűkös hely... De biztos sokkal jobb mint a Continental Airlines Boeing-jei, amiket már volt alkalmam kipróbálni... Hajrá Airbus!

Babarum · http://babarum.hu 2008.07.30. 11:34:09

Disznó nagy gépek ezek, jó lenne egyszer kipróbálni. Sajnos mindig "kis" géppel utazunk.
Ami engem nagyon megfogott a gép történetében, az a kiűrítési teszt volt, nagy volt a tétje, két lábtörés árán sikerült nekik. Érdekes sztori, ha még nem olvastatok róla, keressetek rá!

Amby · http://theitalianjob.hu 2008.07.30. 12:43:06

A Singapore Airlinesnak már van, januárban Ausztráliából azzal utaztunk. Nem nagy szám, míg rá nem jössz, hogy a gép végében a lépcső a következő emeletre visz ;)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.07.30. 13:40:57

Ja, gondolom, hogy be lehet úgy is zsúfolni, hogy szarabb legyen a Malév Fokkereinél is. Láttam olyan számokat is, hogy 880 férőhelyig fel lehet nyomni.
Mondjuk nekem általában sehol se kényelmes a két méteremmel :)

Egyébként nem csak a leszállással akadhatnak bajok, hanem a beállással is. A fesztávja olyan nagy, hogy a standard alagutas beléptetőbe igen neccesen fér csak be. Befér, de 80 méteres fesztávnál úgy manőverezni, hogy 40-50 centi van a falig gondolom nehéz lehet. Biztos megoldják azért valahogy :)

Egyébként a súllyal nincs gond, mert ha jól tudom 4-el több kereke van, mint a Jumbo Jetnek és így eloszlik.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.06. 12:41:21

Azért van ott gond a súllyal, nem csak a hossza miatt tiltották ki egy pár reptérről, hanem azért is, hogy ne hagyjon mély nyomokat az adott helyen. :)

Egyébként meg 4567€ ??? Áááááá, annyiért le is szopnak?
süti beállítások módosítása