09
01/2009
5

5 Könyv

Gyula meghívott egy blogos körjátékba, és bár nem szeretem annyira ezeket a körjátékokat, a könyveket igen. Úgy döntöttem tehát, hogy elfogadom a meghívást és összeszedek 5 könyvet, amit 2008-ban olvastam. Nem lesz könnyű, mivel sajnos rám is igaz, hogy meglehetősen keveset olvastam tavaly.

1. Hugh Laurie: Bockmist

Az első könyv, amit németül olvastam el. Egy berlini út előtt, rajtaütésszerűen, vettem meg, hogy legyen valami olvasnivalóm a vonaton. Az író, ha nem lenne világos, a kedvenc morcos dokink, Dr. House. Emiatt is esett a választásom erre a könyvre, azt reméltem tőle, hogy hasonlóan szórakoztató lesz, mint a sorozat, amiben szerepel. Nos, ez majdnem így is lett, a könyv első felében tényleg sok mókás rész van, Laurie meglehetősen fekete humora bejött. A második fele a könyvnek kissé zavaros volt, és valahogy számomra túl erős váltásokkal tűzdelt, így nehezen értem a végére.

2. Raymond Queneau: Az élet vasárnapja

Régen figyel a polcomon a könyv, de valahogy csak most kaptam le róla és olvastam el. A könyv nagyon tetszett, sokkal gyorsabban csúszott, mint az előző. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
"Soh Seba szikh hívei körében" :D

3. Steve Pavlina: Personal Development for Smart People

Steve Pavlina úttörő az önfejlesztésben, régóta követem a blogját és cikkeit. Mikor kiderült, hogy könyvet ír, az első lehetséges alkalommal előrendeltem. Ha nem is értek egyet minden nézetével, a könyvet rendkívül érdekesnek tartottam és bizonyos dolgokban felnyitotta a szemem, más nézőpontból világította meg őket. Hangvitele teljesen tárgyilagos, nincs (vagy csak minimális) spirituális és egyéb susmus, ami a hasonló témájú könyvekben gyakran előfordul. Nyelvezete könnyű, szerintem iskolaangollal is meg lehet küzdeni vele. Aki érdeklődik az önfejlesztés iránt, mindenképp olvassa el, ha teheti.

4. Susanna Clarke: A Hollókirály

Véletlenszerű vásárlás eredménye a könyv, amit szinte kizárólag a borító és a fülszöveg rövid átfutása alapján tettem a kosaramba. Sokáig ő is a polcon várt elolvasásra, aztán végül csak sorrakerült. Azt hiszem kétszer is nekifutottam, azt kell mondanom, hogy a könyv eleje kissé nyögvenyelős. Érdemes volt azonban átrágni magam rajta, ami alatt meg is szoktam a stílusát, akár mondhatom, hogy meg is szerettem és onnantól faltam. Meglehetős részletességgel ír mindenről, ami szokatlan, de mikor vége lett a könyvnek, sajnáltam, hogy nincs tovább.

5. Iain Banks: Darázsgyár

Hasonlóan a Hollókirályhoz, ez is véletlenszerűen vásárlódott. Ez van, ha az ember ritkán jár haza és kevés az ideje :). A címlapon az szerepel "Zseniális regény, őrült és groteszk". Azt mondtam magamban, ez nekem való és megvettem. Olvasás közben már nem voltam olyan biztos benne, hogy tényleg így van, de azért végigolvastam. Kicsit még most is ingadozom, hogy tetszett-e, vagy sem. Van egy speciális, kissé felkavaró, hangulata, ami szerintem az az eset, amit vagy szeret, vagy utál az ember. Én egyelőre még nem döntöttem el. 

Ahogy fentebb említettem, nem olvastam olyan sokat 2008-ban, amin mindenképp szeretnék idén javítani. Ennek fényében a fenti lista nem is tekinthető toplistának, inkább amolyan ízelítő.

A játék lényege az lenne, hogy kérjek fel öt embert, akik folytatják a láncot. Ebben megint el fogok akadni, egyrészt a legtöbbet már felkérték, másrészt nem ismerek olyan sokat. Így én most egy levél leszek a fában és kénytelen-kelletlen megszakítom a vonalat...

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr87868175

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politoxikománia 2009.01.12. 14:36:40

Blogautómataavagy Hogyan töltsük fel a blogunk üres oldalait hülyeségekkel Magamra vettem, mert tudom még nálam is áll egy "játék", ami továbbpasszolt felém egy bloggger kolléga, de egyszerűen nem voltam képes megbírkózni vele. Valahogy nem…

Pingback: Turulcsirip - st_ark 2009.01.10. 00:07:00

[...]Könyv: Gyula meghívott egy blogos körjátékba, és bár nem szeretem annyira ezeke..[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaminick 2009.01.12. 11:30:12

Szia St4rk!

Jelenleg is épp egy Ian M.Banks könyvet olvasok. Az általad említett Ian ugyanez a személy. M. betűs verzióban sci-fi könyveket ír. Mégpedig a jó régi megszokott űrhajós-robotos, bolygókról épphogy elmenekülős kalandozós formában.
Nekem nagyon tetszett az Emlékezz Phlebasra, azt nemrég fejeztem be. Mostpedig a Holtpont-ot olvasom szintén tőle, az is nagyon szórakoztató, bár kicsit elvetemültebb, mint az előző.

A lényeg ha akarsz egy könnyed, gyorsan fogyasztható mégis a ponyvánál azért többet mondó jó klasszikus stílusú scifit olvasni, szerezz be még Banks-et de az M-es verzióban:-)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 12:51:06

Bejegyezni akartam, visszaping lett belőle, ha jól értem, hogy mi az és, ha sikerül.

Snow (törölt) 2009.01.12. 14:01:24

Hűűűűűűű....Hugh Laurie nekem is megvan,még nem kezdtem el,de idén elolvasom,az fiksz:-)
Queneau meg csúcs, a színdarabokat imádom,ezt meg megyek,és beszerzem,mert kíváncsivá tettél.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 14:34:19

Ez egyébként a kémtörténetes Hugh Laurie könyv?
Németül nem tudom, hogy milyen címen jelent meg.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.14. 16:59:07

Ez a visszaping Trackback izé nem lett valami rózsás. Igazából asse tudom melyik melyik.

A visszaping, amikor nem akarunk fingani ezért összeszorítjuk a fenekünk?

Tudjafranc.
süti beállítások módosítása