29
07/2009
3

Heldenlauf tréning - 2. Hét

Keddre egy kb. 10 kilométer laza futásba ágyazott 3 x 1000 méteres gyors intervallum volt előírva. Munkaundortól szenvedve úgy döntöttem, hogy fél öt körül éppen alkalmas az idő, hogy letudjam az adagot. Kicsit talán meleg volt, de egy enyhe kezdeti kedvetlenség után azért jól ment. Nagyjából 20 perces bemelegítő futás után kezdtem el az első ezres szakaszt, amit 5:00 (hr 158) alatt futottam le. A következő 4:52 (hr 159), az utolsó 5:16 (hr 156) lett. Ez volt legközelebb az előírt 5:20-hoz.

Erre már az új Asics cipőmben mentem és semmi problémám nem volt vele. Egy egészen enyhe, kényelmetlen érzésem volt az este folyamán a bal térdemben, szerencsére hamar elmúlt. Ezt egyelőre betudom a még bejáratás alatt levő cipőnek.

hand-held bottle

A másik, amit teszteltem, a kézbentartós kulacs. Annyira nem jött be. A probléma vele az, hogy nem lengetem rendesen a kezem, ha benne van és emiatt nem olyan egyenletes a futás. A kialakításánál fogva, ha rendesen lengetem a kezem, ahogy üresen, spontán tenném, akkor a benne levővíz elkezd összevissza lötykölődni, ami zavaró. Egyelőre, azt hiszem, maradok a Powerade-es palacknál a zsebemben, ezt meg megkapja a kölyök.

Csütörtökön is, hasonlóan Keddhez, délután mentem futni, munkaundort leküzdendő. Az ötlet alapvetően nem rossz, de aznap éppen nagyon meleg és szeles idő volt. A szél önmagában nem rossz, sőt. A gond akkor kezdődik, amikor szemből fúj, és pont ez volt az eset. Ezt még megtetéztem azzal is, hogy elfelejtettem a vizesüvegem magammal vinni. Kissé szenvedősen ment hát a futás, még az új cipővel is ismerkedek, töbször meg kellett állnom átfűzni, lazítani, szorosabbra venni. Azért lenyomtam a kiírt távot, még kicsit többet is. 6 km tempósabb futás volt programon, ami bemelegítéssel és levezetéssel együtt 12.6 km lett. Lefutottam az Elbáig és az elbaparton futottam egy hosszt, hogy pont oda érjek vissza, ahol elindultam, és akkor onnantól haza. Az egész 01:16:32-t vett igénybe, ami átlag 6:04 / km.

A 6km-es szakaszt 33:27 alatt teljesítettem, 161-es átlag pulzus mellett. Ez 5:34 körüli kilométerenkénti idő, ami majdnem egy fél perccel jobb, mint az előírt 6 perc. Nehéz belőni, hogy milyen gyorsan/lassan kell futni, hogy pont egy adott időt érjen el az ember.

A víz elfelejtése nem volt jó ötlet, már-már azon voltam, hogy valahol megállok és kunyizok egy korty vizet, de az útvonalon kevés ilyen lehetőség akad. Amint hazaértem, nyomban elkezdtem inni, amíg vagy másfél liter folyadék el nem fogyott. Ennek ellenére megfájdult a fejem, ahogy korábban is tette, ha nem ittam. Egyértelműen nem tanácsos ilyen melegben, tűző napon ennyit víz nélkül futni. 

Enyhén fájt a bal térdem utána, de hamar alábbhagyott, egyelőre még mindig a bejáratásnak és a másik cipő romboló hatásának tudom be.

Szombaton gond nélkül letudtam egy 51 perces futást, 8.34 km lett a vége. Kicsit meleg volt, de összességében nem volt vészes.

Vasárnap, amikor a hosszú futásra mentem volna, meg kellett szakítanom 3 km körül az edzést. Már mielőtt elindultam volna, úgy éreztem, szúr a jobb oldalam kicsit. Ez megesett már máskor is, azt gondoltam, hogy majd elmúlik, ahogy szokott. Sajnos nem így tett, egyre rosszabb lett, egész odáig, hogy meg kellett állnom. Próbáltam a szokásos módszerekkel fölibe kerekedni, de nem adta meg magát. Egy picit azért jobb lett, úgyhogy nekiindultam megint. Párszáz méter után azonban megint meg kellett állnom, annyira kellemetlen lett. Reménykedve, hogy csak sikerül valahogy, ezt megismételtem még párszor, de mindig egyre kevesebbet jutottam előre, úgyhogy inkább úgy döntöttem, hogy még amig nem vagyok nagyon messze otthonról, visszafordulok. Körülbelül 20 perc futás, 45 gyaloglás lett a vége és még most is bennem van a szúrás. 

Remélem, hogy elmúlik holnapra, nem örülnék, ha megint ki kellene hagyni egy futást. 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr941275426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kijevi blog 2009.08.03. 14:27:54

Szia Hamburger -- úgy örülök, h végre sikerült a regisztrálás, ami eddig 2-szer nem jött össze és tudok írni. Csak annyit szerettem volna mondani, h imádom a futással foglalkozó post-jaidat, annyira praktikusak -- valaha még a korábbi jótanácsaidat is kinyomtattam. Jó futást & keep talking!

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2009.08.03. 15:07:39

Örülök, ha valaki hasznát látja :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.08.11. 11:46:53

Azért vigyázz magadra baszki!
Nem vagyok orvos, de azt még én is tudom, hogy a nagy melegben való hosszú futás, főleg úgy, hogy egyáltalán nem iszol vizet, simán kiszáradáshoz vezethet. Ennek vannak persze fokozatai, de a fejfájás és a vesegörcs (tudod, amikor piszkosul fáj az oldalad) egyértelmű jele egy gyengébb kiszáradásnak. Viszont, ha nem vigyázol, akkor gyorsan kórházi ágyba teheted magadat, aztán csak pislogsz, hogy az előbb még futottam, most meg tele vagyok tömve csövekkel és körülvéve aggódó arcokkal.

Úgyhogy:
"Igyá' vizet, Skulo fizet!" Bazz! :P :)