21
11/2008
10

Arany(os)köpések 4

Vacsorázni készülünk és kérdezem a sráctól, hogy mit szeretne a kenyerére. Már megkentem a szeletet vajjal.

- Mit szeretnél a kenyeredre?
- Még nem tudom...
- Hát akkor találd ki gyorsan.
- Hmm...
...
- Naa?
- Már kitaláltam, csak még nem tudom mit.

*

Egyik este meseolvasás után egy érzelmes, ölelkezős pillanat köveztkezett, aminek keretében mondtam a fiamnak, hogy szeretem. Erre azt mondja nekem:

- Egyem a szíved, papa.

:-D

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr22766829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loga 2008.11.22. 18:30:05

:)

Tetszik a blogod, most bukkantam rá.

Jó a stílus, semmi hiszti, semmi ideg, hasonló embörök vogymuk, hasonló szakmával (azért nem teljesen), hasonló családi státusszal és hasonló tervekkel.

Megyek is, elkezdek visszaolvasni.

A hamburgológiákon már túl vagyok, korrekt, tetszik.

Ja, nem is tudom, már hol fordult elő, megnyugtatlak, az "EVVEL" szó igenis létezik, jól írtad, azt jelenti, amit jelent, és számos híres nagy magyar írástudó használta. ;)

zseti 2008.11.23. 11:17:42

Ez nagyon jó, tanul a gyerek:)

Az "avval" "evvel" nekem is bántja a szemem, bár itt azt írják jó pár éve tették be a magyar helyesírásba, hogy elfogadott.. talán nem pár éve tanultam helyesírni, és ezért :)

index.hu/kultur/korrektor/avval/

Gonosz kis Féreg · http://gonoszfereg.blogol.hu 2008.11.23. 20:22:05

állati kisfiad van:) :) : )

már ha szabad ilyet mondani

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.11.24. 09:27:07

@Loga: Örülök, hogy tetszik :)

Az avval/evvel szerintem is rendben van. A
magyar helyesírás amennyire én tudom, nem nagyon változott az elmúlt 10-20 évben, így nem hiszem, hogy valami olyan újítás lenne, amit ne lett volna alkalmam megtanulni az iskolában :)

@Gonosz: Köszi :) Ilyet és hasonlókat szabad mondani :)

Snowqueen 2008.11.24. 16:31:20

Egyem a szívét,a drága:-))))))

zseti 2008.11.24. 18:52:58

St4rk : olvasd el akkor a belinkelt cikket, mert különbenis jó, azért hivatkoztam .)
Ott azt állítják, hogy pár éve került be a helyesírási kézikönyvbe (a cikk 2004-es). S a magyar helyesírás (akár hiszed, akár nem), most is folyamatosan vátozik .) Bekerülnek olyan szavak, amik 20 éve nem léteztek, és magyarosodtak. Pl. kb 20 éve a "fájl" . Vagy olyanok, amik léteztek, de idővel válnak elfogadottá, a köznyelvben is élővé, és kiharcolják maguknak az elismerést.

Manka 2008.11.25. 01:14:09

Ez nagyon aranyos :)
És hogy a vitához is hozzászóljak:
Elvileg az "azzal, ezzel" a helyes, mert hogy a -val, -vel rag azonosul a szóvégi mássalhangzóval. Lakattal, és nem lakavval, ugye. :) Viszont ahogy mindenki mondta, mára elfogadott lett a másik is...

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.11.25. 09:12:54

Zseti: Az oké, hogy bekerülnek szavak, de maga a helyesírás, az nem változik igazán. Olyasmire gondolok, mint amit a németek vittek végbe néhány éve, amikor gyökeresen megváltoztattak egyes szabályokat, és máig problémát okoznak egyeseknek. Vannak olyan újságok pl, amelyek a régi írásmód mellett kötelezték el magukat, míg mások váltottak. Rengeteg ember nem tudja, hogy most bizonyos szavakat így, vagy úgy kell-e írni (főleg a ß és ss különbségek okoznak gondot).

Manka: Olvasd el a cikket, amit Zseti linkelt. Az avval, evvel nem csak elfogadott, hanem teljesen szabályos. Vannak más szavak is, ahol nem a rag, hanem a szóvég hasonul :)

zseti 2008.11.25. 12:18:10

Jójó, a magyar helyesírásban nem gyökeres a változás, csak az akadémikusok néha finomítgatnak kicsit :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.12.02. 10:26:04

avval, evvel, ezzel, ügyben már volt egy vitánk valamerre, ha minden igaz, nemdebár? :)
süti beállítások módosítása