06
10/2009
5

Futogatok

A félmaraton óta, meg kell valljam, nagyon belustultam. Két, vagy talán három, teljes hetet kihagytam, utána pedig heti egy futást sikerült valahogy kiizzadni. Ennek oka többek közt az is, hogy megjött az ősz és a szutyok idő, ami nem motivál különösebben futásra. Este, amikor a gyerekek már ágyban vannak, már olyan sötét van, hogy szöges bakanccsal kell rugdalni magam, hogy történjen valami. Ilyenem nincsen, tehát nem is nagyon történik semmi.

Tavaly ilyenkor is hasonló volt a helyzet, de akkor hősiesen álltam a sarat, már amikor nem voltam beteg, és több-kevesebb rendszerességgel, de legalább azt a heti egy futást tudtam tartani. Volt, hogy többet is. Mindezt a rendelkezésemre álló ruhatáram segítségével tettem, azaz dupla rövidujjú (pamut) rajta pulcsival vagy melegítőfelsővel (szintén pamut). Ez egész jó addig, amíg az ember nem fut fél-háromnegyed óránál többet és nincsen szél. Mivel a cucc erősen megszívja magát izzadsággal, ennél hosszabb ideig nem kellemes 5 fok alatt kinn tartózkodni, még akkor sem, ha mozog az ember. Ha még ennek a tetejébe szél is fúj, el sem érdemes indulni. Bármelyik legyen is, megállni egyik esetben sem tanácsos, tehát csak akkor induljunk útnak ilyen cuccban, ha biztosak vagyunk abban, hogy megállás nélkül végigbírjuk a távot. 

Tavaly télen, még mindig emlékszem, hármasban a szomszédokkal elmentünk egy szép, napsütéses napon futni. Hőmérsékletet tekintve valahol nulla alatt lehettünk, de a jó idő vonzott. Neki is vágtunk egy kisebb Elba körnek, ami kb 7,5 km. Az egyik szomszéd nem túl jól edzett, és egy fél óra után időt kért, így megálltunk egyet pihenni az Elba partján. Nem álltunk sokat, nyújtottunk kicsit, aztán indultunk. Ez azonban elég volt ahhoz, hogy az addigra már eléggé átázott pólóim és pulcsim lehűltek és borzalmas szar volt bennük újraindulni. Áthűtöttek engem is, vacogtam a futás ellenszelében és alig bírtam felmelegedni megint. Talán nem is sikerült teljesen, azt már nem tudom.

Ezt az élményt elkerülendő, és magam kicsit motiválandó, a múlt héten elmentem egy sportboltba és vettem magamnak windstopperes futódzsekit, meg egy hosszúujjú, direkt téli hidegre kitalált pólót. A hétvégén ki is próbáltam, a dzseki nagyon jó, tényleg lefogja a szelet, ennélfogva nem zavaró annyira, hogy izzadok benne. Kb 12 fok volt, alá mindössze egy rövidujjút vettem és nem is fáztam, teljesen jól ment a futás. A dzseki nem mágikus dzseki, nem gátolja meg az izzadást, ergo eléggé átnedvesedett az is, de a szélfogó tulajdonságának köszönhetően mégsem volt kellemetlen.

Tegnap megint nekivágtam egy Elba körnek, ugyanebben a felállásban, csak annyi volt a különbség, hogy 6 fok és enyhe szél volt. Na ehhez már kevés volt a rövidujjú + dzseki, bemelegedni is nehezen melegedtem be, aztán később inkább le is vágtam körből, hogy hamarabb hazaérjek. A változó erősségű szél nagyon nem tett jót. Ahogy hazaértem, rögtön beálltam a forró zuhany alá, utána pedig vastag pulcsit húztam. Még így is eltartott késő délutánig, mire testileg-lelkileg felengedtem. Azt hittem, meg is betegszem, de szerencsére egyelőre nincs jele.

Ahogy mondtam, a dzseki nem mágikus, így hideg ellen sem véd annyira, mint amennyire gondoltam. A vastagságát tekintve ez nem is csoda. 5 fok alatt, vagy szél mellett, alá kell venni egy hosszúujjú pólót. Verhetetlen tulajdonsága viszont a windstopperség, tök jó érzés széllel szemben futni és nem fázni.

Felteszem, bármilyen cucc, ami evvel bír, használható téli futásokhoz (megfelelő vastagságot, illetve aláöltözködést feltéve). Nem néztem körül e téren, de gondolom vannak olcsóbb, nem feltétlen futósportruházat címen felsrófolt, ruhadarabok is, amik windstopperek. Hosszabb futásokhoz télidőben erősen ajánlott valami ilyesmi.

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr51431529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flyby · http://utazasrepulovel.wordpress.com 2009.10.06. 17:09:39

Nem tudom, hogy ez a réteges, de amúgy szellős öltözködés mennyire jó, én hűvösebb időben ilyenben futok:
store.nike.com/index.jsp?cp=EUNS_KW_NS09_HU_Google_B&country=HU&lang_locale=en_GB#l=shop,pdp,ctr-inline/cid-300/pid-278953/pgid-289069
Szerintem biztosan van ilyen férfiban is; nagyon tudom ajánlani, mert oldalt szellőzik, így nem izzadsz át benne, de közben melegen is tart, nekem nagyon bevált!

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2009.10.07. 14:33:37

Jól néz ki, kösz a tippet. Az én dzsekim inkább szél és eső elleni. Ma reggel esőben futottam, és tök jól lepergett róla. A hosszúujjú, amit vettem, az hasonló, de még nem próbáltam ki. :)

stampoasis · http://hamburgfoto.wordpress.com/ 2009.10.11. 14:43:55

az elöbb írtam egy hozzászólást, de valami miatt nem jelent meg (csak azért mondom, ha hátha mégis "visszajönne").

én március végén vettem (leárazáskor) egy ilyen hosszúujjú téli futó-pólót, egész nyáron vártam, hogy milyen lesz. most már a hömérsékletet tekintve lassan felvehetném, de elöbb futásra kellene magam motiválnom. a windstopperes dzseki szerintem is nagyon fontos, én is nagyon szeretem, amikor körülöttem tombol a szél és a felsötestemen semmit nem érzek belöle - legalábbis hideget nem. a lábaimat pedig a tchibo-nál vett téli futónadrág melegíti. különben épp most van "laufemn geht immer" címszó alatt futóruházat megint:

www.tchibo.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/EUR/TdTchBrowseCatalog-Start?CategoryName=phase_1&kw=4109

szerintem egyik-másik dolgot érdemes közelebbröl megnézni, föleg ha valaki nem a márkát, hanem a megfizethetö minöséget nézi és azt szeretné megfizetni.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2009.10.12. 16:38:17

@stampoasis: Csak egy hozzászólás jelent meg :).
Igen, azóta én is vettem egy futáshoz készült sapkát és egy sálat a Tchibotól. Még nem teszteltem, de elsőre kellemesnek tűnnek.

hetfo · http://www.ritafulop.com 2009.10.15. 21:36:00

Svédországban télvíz idején mi is a Nike-oz hasonló (The Nord Face) hosszúujjú pulcsival futottunk, ugyan dszeki nélkül, es nagyon jó volt! A sapi fontos volt, mert egyébként fájt a fülem, és a színe sem volt mindegy, mert a sötétben veszélyes volt futni, mert még az óvatos vezetö sem mindig vesz észre, ezért neonsárga sapkánk volt. Dzseki helyett fényvisszaverös mellenyt vettünk fel.
Ja, és küldtem neked valamit!
süti beállítások módosítása