15
12/2009
5

Hansemalt Whisky Dinner

Még nem írtam róla, de November végén egy nagyon kellemes vacsora részese lehettem, a hansemalt.de rendezésében. 

Egy ideje már nagy rajongója vagyok a whiskyknek. Elsősorban a single malt skótokat szeretem, de másokat is szívesen fogyasztok, ha finomak, legyen az ír, amerikai vagy japán. 

Az emlegetett eseményt egy hamburgi interenetes közösség alapítói szervezték, amire valamilyen véletlen folytán bukkantam a neten. Annyira nem vagyok mélyen a témában, hogy mindenféle netes közösségekben aktívan mozogjak, de alkalmanként szívesen veszek egy-egy üveg jóféle nedűt a reptéren, ha éppen úton vagyok. Felirtakoztam hát a hírlevelükre, végtére is itt van a városban, hátha lesz valami érdekes rendezvény. Az oldalon volt egy rövid képes beszámoló az első ilyen vacsoráról, az nagyon kellemesnek tűnt. 

Még valamikor nyáron jött az értesítés, hogy szerveződik a következő whisky vacsora, amire azonnal le is adtam a jelentkezésem, holott még nem lehetett azt sem tudni, mikor és hol lesz pontosan, és hogy mennyibe fog kerülni. Nem voltam tisztában a körülményekkel, azt hittem, hogy gyorsan elfogy a meghirdetett 35 hely. Gondoltam, kellemes este lesz, ha asszonykával elmegyünk, úgyis ritkán kerül sor ilyesmire mostanában.

A döntést nem bántuk meg, nagyon kellemes este volt, jó volt a hely, finom a kaja, és finomak a whiskyk. Asszonykám nem annyira rajong ezért a "higítószagú" löttyért, meg hát valakinek vezetni is kell, így neki csak kaját kértünk, whisky nélkül.  A menü a következőképp nézett ki (nyersfordítás):

Aperitif
Glen Spey 30 / 1977 / 54,8% / Single Malt Whisky / A.D. Rattray

1. fogás
Catherine féle kecskesajt áfonyás mandulabundában, csillagánizs tökkel és fűszeres mártásban.

Bowmore 16 / 1992 / 53,5% / bordeaux wine cask limited edition /  Single Islay Malt Whisky / Bowmore

2. fogás
Tőkehalfilé citromos, currys vajjal, hickoryn füstölt lencsével és bazsalikomszósszal.

Laphroaig 12 / 1996 / 46% / refill bourbon cask / Single Islay Malt Whisky / Alba Import

3. fogás
Szarvas kettős, répás káposztával, fűszeres vörösboros almapürével, gesztenyés-burgonyás tésztatáskákkal (Maultasche) és mézes öntettel.

Hibiki 17 / 43% / Japanese Premium blend / Suntory

4. fogás
Narancsos tejszínes torta, kakaós-mogyorós szorbéval és borsos körtebefőttel.

Tormore 20 / 1988 / 46% / fresh bourbon cask / Single Malt Whisky / Wymess

Kávé, Capuccino, stb.

Tomintoul 40 / 1967 / 47,9% / extra matured in rum cask no 2. / Single Cask Malt Whisky / Alba Import

Négy fogás volt hat különféle whiskyvel és egy hetediket kaptunk a végére, kisüvegben a hazaútra (Royal Brackla 25, Fino Sherry Cask). Ennyi után mondjuk kicsit zizi voltam már, de nagyon élveztem, érdekes volt ennyi különféle és nem is túl gyakori whiskyt megkóstólni. A nagyrészét valószínűleg nem vettem volna meg magamnak, egyrészt az áruk miatt, másrészt számomra ismeretlen voltunk miatt.

A vacsora árát tekintve nem volt kevés, de ha figyelembe vesszük általában mennyi egy 2cl-es malt whisky egy étteremben, akkor nem lehet rá azt mondani, hogy drága volt. Remélem, hogy sikerült a következőre is elmenni, finomat ettünk, ittunk, jól éreztük magunkat, jó arcokat ismertünk meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr241597333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kijevi blog 2009.12.16. 03:05:14

Az ételsor sem volt semmi...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.17. 01:28:43

Apám, de irigyellek most. :) Egyszer voltam whiskey kóstoláson csak eddig, de maradandó élményt nyújtott. :) Mondjuk jó csúnyán néztem ki a végére, viszont meglepő módon nem voltam másnapos.

Mondjuk aki ismert az tudja, hogy nem vetem meg a jóféle whiskey-t, illetve ha egy mód van rá, csak jófélét iszom. Nem is azzal szokott lenni a gond, hanem hogy elfelejtem behúzni a féket... :) :P

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.17. 01:33:10

Jajj és nálam a Kentucky Straight Bourbon Whiskey a nyerő. A szkáccs egy kicsit túl füstös, de azért abból is megiszom a jót. Az ír fajták pedig, mintha kimondottan női cuccok lennének, selymes, lágy ízükről és karcmentességükről híresek. Egyszer volt alkalmam belefutni egy nemistudomanevét típusú írbe, amit konkrétan egy ír fiatal hozott a sziget fesztiválra és az valami fenomenálisan jó volt. Mintha valami iszonyat finom üdítőt innál, különleges, kellemes ízzel, csak éppen 55 fokosat. :)
Sajnos nem jegyeztem meg a nevét, csak az árát és ezért nem jegyeztem meg a nevét. :)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2009.12.18. 15:31:42

Kinek mi ízlik. Én inkább az extrémebb füstös-tőzeges ízeket szeretem, pl Laphroaig, Ardbeg, Caol Ila, Bowmore :).

stampoasis · http://hamburgfoto.wordpress.com/ 2009.12.19. 00:16:29

whisky-ügyben nem vagyok járatos, de a menü tetszik;-)
süti beállítások módosítása