10
09/2010
2

iPhone 4 eladás német módra

Ezt a posztot németül kéne írnom, hogy terjedjen, de most egyelőre csak magyarul mesélem el a Deutsche Telekommal bonyolódott történetemet. 

Felteszem, senkit nem került el az Apple iPhone 4 körüli felhajtás, engem sem. Vannak, akik várták, mások kevésbé, de nem ez képezi a történet lényegét. Elég annyi hozzá, hogy én vártam és szerettem is volna egyet.

Ez korábban is így volt, már a 3GS megjelenésekor is akartam vásárolni magamnak, történetesen röviddel azután kellett leadnom a céges telefonomat, hogy megjelent. Mint most, akkor is a Deutsche Telekom volt a kizárólagos forgalmazó, máshol nem is lehetett kapni, azt is csak különféle szerződéses konstrukciókban. 

Annak idején bementem egy Telekom üzletbe és személyesen akartam kezembe kaparintani a készüléket. Az eladó megmutatott néhány egyéb telefont is, de a végén csak az iPhone-nál maradtam. A fickó elő is hozta a raktárból a telefont, elkérte a papírjaimat, szorgalmasan bepötyögött mindent a számítógépbe, majd amikor elkezdte volna nyomtatni az aláírnivalókat, a gép kiköpte, hogy a szerződéskérelmemet elutasították. Hogy miért, azt nem tudta megmondani sem a számítógép, sem az eladó. Mindössze egy telefonszámot kaptam, ahol érdeklődhettem... 

Többször is telefonáltam, de nem sikerült kihúzni belőlük, hogy miért utasítottak el. Az ok valami olyan belső információ, amit kifelé nem kommunikálnak. Annyit ismételgettek csak, hogy ha akarom, akkor megpróbálhatom pár hónap múlva, hátha addigra megváltozik a helyzet. 

Feleségem is értetlenül állt a dolog előtt és megpróbálta ő is kideríteni, mi lehetett a gond, de neki sem sikerült. Még a saját anyagi hátteremről is lekértem az információt az egyik legismertebb ilyen szolgáltatótól (SCHUFA), de ott is minden rendben volt. Legtöbb ismerősöm még csak nem is hallott ilyenről és kerek szemmel hallgatta a történetet, ha meséltem. 

Na mindegy, mondtam, és elszaladtam egy Phone Houseba, ahol egy Vodafone szerződést kötöttem egy másmilyen telefonnal és azóta úgy-ahogy elvagyok vele. Eltelt majdnem két év és nemrégiben kijött a 4-es iPhone, ami ismét felkeltette bennem az érdeklődést. 

Ezúttal online rendeltem, a várakozási időre 9 hetet mondtak. Vártunk hát. Semmi nem történt, így egy idő után csak rájuktelefonáltam, hogy megkérdezzem, hogy áll a dolog. Jópár hét eltelt, de a kérvényem még sehol sem volt a feldolgozás folyamatában. A call centeres nő azt mondta, beindítja az ellenőrzést, próbáljam másnap újra. Így is tettem, amikor is kiderült, hogy ismét elutasítottak...

Kissé idegbeteg lettem, megint mindent megpróbáltam, hogy legalább célozzanak rá, mi az oka, de makacsul tartották magukat. Felhívtam a banki kontaktom is, hátha ő lát valamit, amit én nem, de ő is azt mondta, hogy a SCHUFA rendben van, mást meg a Telekom nem láthat, de ha láthatna is, akkor sem lenne rá ok, hogy visszautasítsanak egy telefonszerződést.

Megkérdeztem a könyvelőm is, talán neki van valami tapasztalata e téren, de ő is csak a fejét ingatta, tanácstalan volt. Két-három napra rá mégis felhívott, hogy nem hagyta nyugodni a kérdés és megkérdezte valami ismerősét, aki kiismeri magát a témában és ő azt mondta, hogy két oka lehet egy elutasíott szerződéskérelemnek: az egyik a rossz SCHUFA, a másik, ha nincs német személyije az illetőnek.

Na mondom, b@meg... (a többit nem írom ide). De ezen ne múljon, akkor megpróbáljuk asszony nevén. Könyvelő azt mondta, hogy nem gond, azt is le fogom tudni írni, úgyhogy elsütöttem még egy rendelést online. 

A várakozási idő még mindig elég hosszú volt, de néhány hét elteltével kaptunk egy kérést, hogy küldjük be néhány papír másolatát, mint személyi, bankkártya, gáz- vagy egyéb számla. Nehezen találunk olyan számlát, ami a feleségem nevén van, de az autós kötelező biztosítás még nála fut (engem azzal is szívatnak). Beküldtük tehát és vártunk tovább. 

Múlt héten egyik nap csöngetnek, a GLS arc áll az ajtóban, kezében a Telekomos dobozzal, benne az iPhone. 

Mi ebből a tanulság? Én, magyar állampolgár, 9 éve Németországban, aki mindig késedelem nélkül befizetett minden adót, járulékot, hitelt, jövedelmét tekintve, mondjuk, hogy átlag feletti, nem kapok iPhone-t a Deutsche Telekomtól. Autót, házat vehettem, telefont nem. Asszonykám német állampolgár, 6 éve háziasszony, minden jövedelem nélkül (gyerekek után járó támogatástól eltekintve), se autó a nevén, se ház, számlák se, semmi. Ő kap iPhone-t.

Ráhagyom az olvasóra, döntse el maga, milyen következtetést von le ebből. Számomra erős diszkriminációszaga van a dolognak, nem csoda, hogy nem árulják el az okot. Egy szaftos pert kéne a nyakukba akasztani, hadd örüljenek. Ha nem a Telekom lenne a kizárólagos forgalmazó, mennék máshova, de hát az. Kissé olyan érzésem van, mintha mondjuk kenyeret akarnék venni a pékségben, de azt mondaná a pék, hogy "Nem". Csak ebben az esetben körberöhögném és átmennék a szemközti pékségbe...

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr512286565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krónikás · http://bonnikronikak.hu 2010.09.21. 20:48:09

Most vettem autot, csak a munkavallaloi engedelyt kertek a reszletfizetes miatt, a kotelezonel/casconal meg semmit.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.04. 13:14:16

Háhá, Teeeee suttyó magyar paraszt, Teeeee!!! Hát, mit rontod a levegőt ott Deutcheland Über Allesben, Teeee. Büdös, magyar paraszt...

Ha, van egy kis időd és kedved. Fogj egy ügyvédet, meg egy Hágát és ne is helyi szinten, hanem rögtön a nemzetközi bíróságon kezd el anyázni. Biztos vagyok benne, hogy akad olyan jogász, aki vígan nekifut egy ilyen ügynek, főleg a DT-vel szemben, még akár ingyen is. Simán precedens értékű lehet. Vagy egyszerűen a jogásznak jól jön ki. Kb. két dolog kell hozzá, megtalálni az embert, aki felvállalja és idegileg végigbírni a procedúrát. Az biztos, hogy rosszul nem jöhetsz ki az ügyből, főleg mivel Te jogszerűen és jóhiszeműen jártál el. Aztán, hogy a DT bocsánatkérésén és talán az eladási politikájának a megváltoztatásán kívül el tudsz-e érni egyáltalán valamit? (Értsd. pl. pénz beli juttatást a jogsértés miatt elszenvedett sérelmed miatt) Azt persze csak a Jóisten tudja.

Azután még az sem tartom teljesen elképzelhetetlennek, hogy ráfogják arra, hogy ők, a DT, ezt az egészet pusztán terroristaelhárítás miatt csinálják. Merthát ugyebár, bejön Abdullah a Grósz Bundestágba, ozt eléldegél ottan 5-6 évet alvóügynökként, esetleg főzi vidáman a kusz-kuszt, aztán felébred, vesz egy Ájfón5-öt, amivel péppérobbantja a Reisztágot, mert megvehette a telót csak simán a Nyugat-Pakisztánkülsői személyijével, pedighát a DT megpróbálta volna megakadályozni, de az meg DíszKrimináció lenne.

Felmerül persze a jogos kérdés ezekután, hogy Te meg tudtad venni a másikfajta telót simán a suttyómagyar személyiddel és vígan használtad eddig. Szóval Abdullah is megveszi a Sarky Telekóm Számszung T00-ás készülékét és amire neki kell, mármint a terroristabombatámadáshoz, arra az is elég, nem kell feltétlenül ÁjFón12.

Tanulság: Abdullah fel fogja robbantani a Rejsztágot egy játéktelefonnal, neked viszont soha a tetves életben nem lesz IPhone-od, hacsak nem térsz át a német hitre és tetováltatsz horogkeresztet a seggedre (és váltod ki a németh személyit und útlevelet oder állampolgárságot).
Ja, das ist das Tanulsaghindergung mit Skulo. :)
süti beállítások módosítása