07
08/2008
4

Bringa

Már a múlt héten megjött a bringám, de még nem volt időm róla számot adni.

A lényeg, hogy bár nem egészen ugyanaz, mint amit én rendeltem, egy-két alkatrész más, mint ami a rendelésben szerepelt, de azért nagyon jó kis bringa és teljesen elégedett vagyok vele. Jól megy, olajozottan, és eddig bármilyen területen kényelmes volt. Talán a villa kicsit puhára van állítva, de nem veszélyes. Majd elmegyek és beállíttatom.

Néhány dologra rá is kellett jönnöm az első rövidebb túráim alkalmával, látszik, hogy régen nem ültem már biciklin. Rögtön az első, hogy ha az ember hosszabb útra megy, akkor nem árt egy rendes bringás gatyát venni. Nem kifejezetten kemény a nyereg szerintem, de az elpuhult fenekemnek egy óra után így is elég sok :).

Az első köröm alkalmával sikerült egy kilógó szederágat a jobb könyökhajlatomba venni, melynek eredménye számos hosszú, a hajlat külső oldala felé tölcsért formáló, karmolás lett. Tanulság: érdemes előre nézni, ha hajt az ember :).

Aztán ugyanazokat a távokat, amiket simán lefutok, biciklivel nem úszom meg zselés combok nélkül :). Feltéve, hogy hajtok rendesen, nem csak úgy kényelmesen csalinkázok, mint az itteni átlag biciklista. Vicces, amikor a tata a kosaras bevásárlóbiciklivel tekerget, egyik kezében cigi + kormány, másikban mobiltelefon. Éljen az egészséges életód :). Még kicsit tréningeznem kell, mire komolyabb utakra is tudok menni.

Felfedeztem magamnak még a bikemap-et, ahol már más lelkes biciklisták rengeteg útvonalat rögzítettek. Sajnos a környéken nincs olyan sok hegyes-völgyes rész, de szerencsére van  s-bahn megálló, így nem gond távolabbra sem elmenni.

További hiányosságok, aggodalmak röviden:

  • A bütykös gumi szórja felfele a kis kavicsokat, emiatt szeretnék a vázra egy sárhányót szerelni, hogy ne a vázat, illetve a lakkozást, csapják szét.
  • Aztán még olyan alapvető felszerelés sincs itthon, mint biciklipumpa, így kell egy ilyet is venni.
  • Távolabbi terv még egy biciklis sebesség- és távolságmérő komputer beszerzése is.
  • Még távolabbi terv autós biciklitartó vásárlása.

 

Címkék: bicikli kona

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr14601828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.08.07. 21:15:32

:-(

Ma kvázi elütöttek miközben hazafele tartottam a biciklimmel. Mentem a járdán, ahol a bicikliút is van, iszonyú esőben, erre egy hülye picsa (bocs) kihajt az autómosóból az útra. Első körben úgy tett, mintha körülnézne, belassított, én meg azt hittem, hogy nekem ad előnyt éppen, de nem. Rálépett a gázra, oszt tovább, pont amikor ott voltam előtte...

Mindkét térdem lehorzsoltam, egyiket egy tenyérnyi helyen, a másikat négy kisebb foltban. Az egyik pedálom eltört, meg lett egy karc a vázon :-(
Az ilyentől el kéne venni a jogsit.

Snowqueen 2008.08.08. 09:02:38

Jézusom,de ugye nem esett komolyabb bajod?Vigyázz magadra,szerintem most feküdj egy kicsit,abból baj nem lehet!
Egyetértek:az ilyen tényleg ne vezessen!Sajnos,itthon is rettenetes a közlekedési morál;én vezetek is,meg gyalogos is vagyok-mikor-melyik,úgyhogy mindkét oldal visszásságait látom:-(

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.08.08. 09:11:30

Nem, szerencsére nem lett semmi komolyabb bajom, csak felületi sérülések.

Én is járok autóval is, tudom, hogy néha nehéz minden irányt egyszerre szemmel tartani, de hogy lehet úgy kijönni egy kihajtón, ami a járdán át vezet, hogy nem néz körül? Ráadásul elég széles is ott a járda, egyben van a bicikliúttal.

Na mindegy, nem idegelem magam :) Megyek, körülnézek mennyibe kerül egy új pedálszet.

Snowqueen 2008.08.08. 10:34:00

Jobbulást neked!
(S remélem,hogy a bicaj is helyrejön:-)
süti beállítások módosítása