11
08/2008
2

Sörtúra 1: Dithmarscher Lemon

Németország sörország, ezt mindenki tudja. Hamburg Németországban van, így tranzitív módon sörváros kell legyen. Ami valóban így is van, olyannyira, hogy vannak helyi és környékbeli sörök is, melyeket csak itt, illetve Észak-Németországban lehet kapni. A múlt hétvégén voltam az italdiszkontban bevásárolni, ahol vettem kipróbálásra egy hatos pakkot egy környékbeli főzde termékéből. Ma a picében jártamban beleakadtam, és az az ötletem támadt, hogy megpróbálom leírni milyen is, és rendszeresen veszek az általam ismert helybéli specialitásokból és hasonló módon írok róluk pár sort. Tudni kell, hogy én annyira nem vagyok nagy sörivó, csak alkalmanként szoktam fogyasztani. Ha elérhető, akkor a belga söröket részesítem előnyben, de ilyenek errefele nem nagyon vannak *szniff*. Ezenkívül szeretem a sörös mixeket, amikbe üdítőitalokat kevernek. Éppen nagy divatja van a citromos, limonádés, narancsos üdítőkkel kevert söröknek.

Túránk tehát Marne városában egy kis helyi sörfőzdében kezdődik. Az első interjúalany egy ilyen limonádés típusú sör lesz, a Dithmarscher Lemon. Készítője a Karl Hintz privát sörfőzde.

A sörcímke egyszerű, de figyelemfelkeltő, középen a tipikus Dithmarscher logóval és  egy citrom képével. Az üveg zöld, 0,33 literes átlagos hosszúnyakú sörösüveg. Alkoholtartalma 2,4 %.

Az ital a főzde pilzeni típusú sörére épül, amelyet citromlével kevernek. Illata könnyű, lágyan citromos. Első kortyra nyilvánvalóvá válik, hogy ez az ital is egy kellemes mix lesz. Az átlaggal ellentétben nem túl édes ital, inkább kesernyés ízű. Kezdetben egy pillanatra felbukkan egy édes hullám, de hamar a citrom savanykás aromája veszi át az irányítást. Az utóízben tör elő a sör kesenyéssége, de nem túl tolakodóan, egy kis citromhéjaromával megbolondítva. Kellemesen frissítő szomjoltó.

Nekem ízlik, le is csúszott egy üveggel mialatt ezt megírtam. A sör itatja magát, simán utána tudnék dobni még egyet. Talán így is teszek mindjárt :-) 

Osztályzat: 4+

A gyártó weboldala: Dithmarscher

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr58611358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snowqueen 2008.08.12. 13:22:14

Aje,ez nagyon ínycsiklandó bemutató,bár,gondolom,itthon ezt nem lehet kapni..:-( Akkor marad a citromos Radler...

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.08.12. 14:22:37

Olyasmi ez is, csak itt van belőle minden sörfőzdének legalább egy hasonlója, néha több is. Egy másik kedvencem ilyenekből a Veltins Lemon, plusz mostanában a Beck's Ice és a Schöfferhofer Grapefruit is. :-)
süti beállítások módosítása