22
09/2008
8

Kabel Deutschland Support

Egy ideje küzdök itt avval, hogy az internetkapcsolatom alkalmanként megszakad ezáltal ellehetetlenítve a munkát vele. Mivel a komplett itthoni kommunikációnk, internet, telefon és tévé a Kabel Deutschland szervertermeiből jön, ezért vettem a bátorságot és felhívtam a supportot, hogy mégis mi a kénkő van már.

Előre kell bocsátanom, hogy eddig semmi problémánk nem volt velük, megbízható és gyors minden szempontból minden szolgáltatásuk.

Múlt hét elején még 1-2 óránként egyszer dobta el magát a kapcsolat, avval még lehetett együtt élni, de a telefont azért megeresztettem, így mégsem az igazi. Rögtön az elején röhögnöm kellett, mert az automata felvezető/köszöntő női hang teljesen olyan, mintha az illető hölgy az orgazmus szélén lenne a puszta ténytől, hogy betelefonáltam. Sajnos a nénit egy mondat után egy sokkal tárgyilagosabb női hang váltja le, ami, be kell látnom, jobban is illik a tapasztaltakhoz.

Négy kedves, és egy tahó call centeres kollegával volt alkalamam társalogni az elmúlt héten, a mai nappal bezárólag. A kedves mukatársak nagyon segítőkészen követték a checklistet, amit az orruk elé ragasztottak, közvetlen a monitor mellé, de amint attól eltérő irányba terelődött a beszélgetés, azonnal beállt egyfajta üzemzavar, vész-stop, a kreatív elme lecsapta a biztosítékot és úgy is maradt, amíg vissza nem került a checklist kellemes, ismert melegébe.

Felemelő élmény az ilyen buzgó, ámde nyilvánvalóan buszvezetőből átképzett, technikailag teljességgel analfabéta telefonkezelőkkel a társalgás, noha sokat nem haladtam a problémámban tőle. Mivel a munkámhoz elengedhetetlen az internet, ezért nem hagyhattam annyiban, tovább próbálkoztam, természetesen, jóügyfélhez méltóan, mindig megvárva, amíg sikertelenül lezárják a ticketet, amit nyitottak a panaszomnak. Nagyon figyelmesen erről folyamatosan SMS-ben értesítenek. "A probléma feldolgozása folyamatvan van, kérjük szíves türelmét", majd egy fél-háromnegyed nap múlva "Az Ön kérelmét lezártuk". Hogy így közben mit történt, azt vastag, szürke homály fedi, erős a gyanúm, hogy nem sok. Másnap reggel tehát előről az egész.

A hétvégét kihagytam, ma reggel viszont ismét telefonnal kezdtem. Ki is fogtam egy meglehetősen tufa telefonos munkatársat, ennek azonban volt végre némi fogalma arról, hogy mit is csinál és lám! Van internet. Lekopogom, de mióta vele beszéltem, nem szakadt meg a kapcsolat. Tesztelgetem még, de most végre tényleg jónak látszik.

Mi ebből a tanulság? Nyilvánvalóan a barátságosság és a szakértelem nem jóbarátok, amennyiben telefonos segítségnyújtásról van szó.

Ez már milliószor bebizonyosodott, de most, hogy a saját bőrömön tapasztalhattam, valahogy annyira más. Jókedvem van, mert megy végre megint, de ez olyan szomorú valahol. El tudom képzelni, milyen borzalmas lehet naphosszat a telefonon lógni és szerencsétlennél szerencsétlenebb ügyfeleket pátyolgatni, de azért valami módja csak van, hogy az ember megőrizze a józan eszét. Talán pont ez, hogy ákapcsol a barátságos droidmódba és teljesen rezignáltan, minden agytevékenységet kikapcsolva, végigüli a munkaidőt? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr9675523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babarum · http://babarum.hu 2008.09.22. 14:20:21

Mindig csodáltam a telefonközpontosokat a cégnél, el sem bírtam képzelni hogyan bírják egész nap...

Snowqueen 2008.09.23. 00:52:07

Hát,először meg sem kottyan.Aztán idővel kiborul az ember 1-2 telefono.Aztán sok telefonon borul ki.Aztán elmegy szabira,majd visszajön ,s kezdődik az egész elölről.Viszont a futás sokat segít,azóta kevésbé veszem fel a dolgokat,sokkal lazább vagyok,kevéssé idegbajos és remélem,hogy nem droid:-)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.23. 09:39:59

Csak nem te is call centerben dolgozol? :)

Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy vannak kivételek :-))

Babarum · http://babarum.hu 2008.09.23. 12:16:50

@Snowqueen: Volt szerencsém anno egy évre megkapni bónuszfeladatként egy 4 fős telefonközpont menedzselését. Nem volt egyszerű, azt hiszem az után pszichológusnak is elmehettem volna! :)

Euthymia · http://lapszelen.freeblog.hu 2008.09.23. 15:04:28

Szia,
mostanában nekünk is bénázik a gép, kezd idegesítő lenni, de első körben próbáljuk itthonról valahogy megoldani a problémát, aztán majd hívjuk a tiscali-t.
Hihi, én dolgoztam egy bank telefonos osztályán és a tudakozóban is a matávnál :) érdekes, nagyon érdekes munkakör volt :)
Jé, most látom, hogy itt linkelve vagyok, ez egészen megtisztelő, köszi, én is feltehetlek az én oldalamra???

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.23. 15:08:52

@Euthymia: Természetesen, számomra a megtisztelés :)

Nia 2008.09.23. 17:19:42

Én egy német ügyfelet osztottam ki egyszer, de úgy rendesen. Fél óráig magyaráztam, kedves voltam, érthető és segítőkész, majd amikor már azt hittem végre minden ok és letehetem a telefont, tett egy megjegyzést... valami olyasmit, hogy "magának sem lehet hinni". Persze durvább kivitelben.

Na, akkor az "arany csillag" Niácskának merészelt elszállni az agya és egy csöppecskét (de normális, ámbár erőteljesen határozott) hangnemben helyre tettem az urat. A végén boldog volt. :) Komolyan.

Úgyhogy az én szerény véleményem is az, hogy a kedvesség nem jó jel az ügyintézésben. :)

Snowqueen 2008.09.24. 01:24:55

Customer supportként dolgozom.Teendőim:helpdesk és trainingek tartása.A helpdeskkel kimerítem a call centeri teendőket.Sőt:-))))
süti beállítások módosítása