04
11/2008
9

Napi tevékenységeim

Valamelyik blogon, sajnos nem emlékszem melyiken, láttam a múlt héten egy bejegyzést, ahol a szerző három napját elemezte. Egy lista mellett, amelyiken a tevékenységek és időtartamuk szerepelt, volt egy tortadiagram is a szemléletesség kedvéért.

Én is kedvet kaptam, kíváncsi voltam, hogy hogy is alakul egy napom. Így múlt hét csütörtökön elkezdtem írogatni, hogy mikor mit csinálok, szinte percre pontosan. Természetesen nem adnak 100%-os képet a feljegyzéseim, de azért reprezentatív a minta. Az eredmény, ha nem is volt nagyon váratlan, meglepett, legalábbis így, konkrét számok formájában.

Diagramot és egyéb firlefancot most nem csináltam, de álljanak itt a számok nagy vonalakban:

30.10

226 perc munka
163 perc irreleváns böngészés, netezés
38 perc fürdőszoba
45 perc étkezés
15 perc séta
420 perc alvás

 

31.10

223 perc böngészés, netezés
192 perc munka
55 perc fürdőszoba
50 perc étkezés
15 perc séta
35 perc futás
400 perc alvás

 

03.11

275 perc munka
94 perc böngészés, netezés
40 perc fürdőszoba
35 perc telefon
40 perc étkezés
20 perc séta
380 perc alvás

 

Mint látható, kevés idő jutott valós munkára, noha napi 8 óráért fizetenek. Nyilván nem várja el senki, hogy pont ennyi nettó munkaidőt teljesítsek egy nap, de azért mindennel együtt 6 óra nem lenne rossz. A legjobb esetben is valamivel több mint négy és fél órát dolgoztam valójában.

A vicces az egészben az, hogy még így is teljesítek olyan jól, hogy kaptam egy egész rendes fizetésemelést Októberben, továbbá a statisztikák alapján a legtöbb problémát oldom meg havonta. Ez mind jól hangzik, de nem magamat akarom ezzel fényezni. Sokkal inkább amolyan vakok közt a félszemű helyzetet kell elképzelni, ahol a sok trehány, a céget kihasználó munkatárs között van egy olyan, aki néha csinál is valamit. 

Evvel az a baj, hogy hozzászoktam és elkényelmesedtem. Most, hogy minden valószínűség szerint megváltozik a munkaviszonyom és szabadúszó, azaz vállalkozó, pályára lépek, keményebben meg kell fogni az időmet és koncentráltabban dolgozni. Ideje elkezdenem rászokni, hogy többet dolgozom és kevesebb üresjáratot engedek meg magamnak. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr86748928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snowqueen 2008.11.04. 11:47:45

Néha nagyon jó bizonyos dolgokról listát írni,mert így sokkal szemléletesebb.
Akkor már döntöttél az új munka ügyében?

Gonosz kis Féreg · http://gonoszfereg.blogol.hu 2008.11.04. 13:05:52

már egy hete próbálok ide benézni, de sose jött be az oldal. már megijedtem, hogy akkor ő most egy kicsit szünetel..

én se dolgozm annyit amennyiért megfizetnek, bár nem is fizetnek semmit szinte:(

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.11.04. 13:57:00

Snowqueen: Igen, folyamatban van a dolog. Holnap kapok választ elvileg a nagyfőnöktől.

Féreg: Néha nekem is akadozott, de nem volt annyira zavaró.
Én nem panaszkodom, ami a fizetést illeti. Tulajdonképp azt is lehetne mondani, hogy a mostani állapotom ideális. Itthon melózom, megfizetnek, tudok hétközben is a gyerekeimmel lenni, stb. De ez csak a látszat. Majd belemegyek kicsit részletesebben később. Nem ártana valamit dolgozni ma is ;)

Nia 2008.11.04. 22:05:42

Azért az alvási időszükségleted se sok.
Nekem ennyi pihenés után az egész család kávékészlete kevés lenne. :)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.11.05. 10:51:53

a 7-8 óra meg szokott lenni, ennél kevesbbel én se nagyon húzom sokáig. Bár mostanában kísérletezgetek a csökkentésével :)

Babarum · http://babarum.hu 2008.11.05. 11:20:52

@Hamburger: Érdekes az összeállítás! Örülj neki, hogy így melózhatsz! Volt szerencsém sokáig úgy dolgozni, hogy - bár volt természetesen teljesítményelvárás, nem is kicsi - de alapból az számított leginkább, hogy ki mennyi időt töltött bent. Ettől mindig kiráz a hideg...

@Nia: Ha olyan profi, szerves alapú ébresztőórá(i)d lenne, mint Hamburgernek, akkor te sem aludnál többet! ;)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.11.11. 12:33:22

Őőő, nem mintha bele akarnék ugatni, de az a "nezetés" nem netezés véletlenül? :o)

Én vagyok sorry :o)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.11.11. 12:35:02

A kopipészt örömei ugyebár. :o)
Így jönnek össze a vidám SELECT-ek is ugyebár. :o)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.11.11. 12:41:10

Ja, de. :) Köszi
Azaz, a kopipészt átok.
süti beállítások módosítása