19
12/2008
8

Ünnepi hangulat

Van ilyen egyáltalán? Kezdek kételkedni benne.

Nem tudom pontosan, mi lehet az oka, de én már elég régóta nem nagyon éreztem azt a tipikus karácsonyi hangulatot, amit korábban, gyerekként. Elég sokat kell visszatekernem még a gyerekkoromban is, hogy olyan időszakra találjak, ahol még hamisítatlan karácsonyi hangulatot éreztem. Később már az akkori családi környezetben is voltak rondító tényezők, melyek alkalmanként csak félig-meddig, néha viszont teljesen széjjelcsapták az ünnepeket. Ezek ugyan megszűntek, vannak helyettük mások.

Azért nem tűnt el teljesen, de sokkal nehezebben, és sokkal később kerül elő a sutból, mint régebben. Vannak évek, amikor hamarabb előjön, máskor később, vagy akár Karácsony napjáig egyáltalán nem.

Hogy pontosan mi zavar, nem tudom. Egy kombinációja lehet különféle behatásoknak. Vannak itt is gyönyörűen feldíszített városrészek, házak, kertek, fák, erkéklyek és balkonok, vannak karácsonyi vásárok, akciók és őrület. Téli hideg van, még hó is volt. Fenyőfaárusok bukkannak fel minden sarkon, az éttermek és kávézók étlapján megjelennek a forralt borok, puncsok és ezek mindenfélre alfajai. Otthonunkat asszonyka az időszaknak megfelelően kidekorálja, így tesznek a barátok, szomszédok is. Mindenki karácsonyi lázban ég, csak valahogy én nem.

Talán túl sok a jóból. December nálunk eléggé túltelített, van benne a szokásoson kívül három születésnap is. Előtte, Novemberben, mégegy, így ez a szakasza az évnek már csak ezek miatt is sűrű. Idén még hozzájött rengeteg intéznivaló munkaügyben, és az, hogy a fiam ismét fázist váltott és belépett a teszteljük-meddig-mehetünk szakasz fináléjába, amelyen valószínűleg minden szülőnek át kell mennie. Én még csak-csak, asszonyka kevésbé tud a helyzettel megbírkózni. Aki tudja miről van szó, annak nem kell magyarázni, a többieknek meg nem lehet elmagyarázni. Legyen hát elég annyi, hogy nem könnyű...

A karácsonyi ajándékokat is sikerült idén egész jól megoldani, még az amúgy problémás alanyok számára is. Mégsem kísérte a beszerzést/készítést (bizony, csináltam magam is ajándékokat, talán lesz post is róluk később, ha már nem árulok el titkot vele) az a korábbi izgalom, amit ilyenkor tapasztalni szoktam.Egyszerűen gyorsan túl akartam lenni rajtuk. Én még az a fajta emberke vagyok, aki szeret meglepetést okozni, és kapni is, így az ajándékokkal körültekintően szoktam eljárni.

A napok úgy rohannak el, hogy észre sem vettem, és már 19-e van. Jön a hétvége, aztán dolgozom még két napot és vége ennek az évnek, vége az alkalmazotti munkaviszonyomnak, jön a Karácsony, jön az újév.

Nyilván nyomaszt kicsit az ismeretlen is, ami az ünnepek után jön, még ha olyan sok nem is fog változni és valószínűleg abba is hamar belejövök. Szerencsére már van adótanácsadóm, aki segít a bürokráciában eligazodni. A legtöbb dolgot, amit kellett, elrendeztem, vagy elrendeződőfélben van. Azt hiszem, mondhatom, hogy elég simán indulhatok jövőre az önállóság ismeretlen útján. Legfontosabb és egyelőre tényleg teljesen nyitott kérdés, hogy hogyan fog anyagilag alakulni az élet. Ez önmagában elég nyomasztó, ha egy két gyermekes család felelőssége nehezedik az emberre. Egyesek azt mondják, hogy ha van meló, akkor átlagban jobban fogok kijönni, mint alkalmazott, mivel egy csomó dolgot leírhatok az adóból, amit amúgy nem lehetne. Aztán az adóra szánt összeget befizetésig magam fialtathatom, amennyiben előre gondoskodom róla. Márpedig muszáj lesz, ha el akarom kerülni a kellemetlen meglepetéseket.

Remélem, ha lesz egy kis szabadságom, és vége lesz az ünnepeknek (karácsony és még két születésnap van hátra a családban), akkor kicsit oldódik ez a feszültség és jobban el tudom ereszteni magam én is. Most valahogy egyfolytában csak azon jár az eszem, mit felejtek el, mit kell még intézni, ki kell még felhívni, mit kell még megvenni, és a többi.

Mellesleg, most egy 90 fokos témakanyart véve, arra is rá kellett jönnöm, hogy több magyar könyvet kellene olvasnom. Korábban sokat olvastam, most is olvasok, amikor tudok, de kevesebb magyart, mint németet vagy angolt. A gyerkőcnek szoktam felolvasni és észre kellett vennem, hogy feltűnően gyakran elakadok, ami korábban szinte sosem fordult elő. Szerencsére van még a polcomon néhány kiolvasatlan magyar könyvem, és néhány már olvasott kedvencem, így egy darabig nem lesz gond. :)

Jó hétvégét mindenkinek :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr19831792

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - st_ark 2008.12.19. 18:05:58

[...]Ünnepi hangulat: Van ilyen egyáltalán? Kezdek kételkedni benne.Nem tudom pontosan..[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snow (törölt) 2008.12.19. 17:52:31

Szerintem ezzel sokan vagyunk így...Gyerekkeént még nem kellett olyanokkal foglalkozni,hogy ajándékok,karácsonyi vacsora,lakás kigalncolása-díszítése,stb...Most még a munka mellé ez is bejátszik.Mit ne mondjak,nekem is a kb.9 éves kori karácsonyom volt a legfelhőtlenebb...
Kitartás,mindjárt vége az évnek.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.12.19. 19:43:49

Nem is feltétlen arra a gyermeki karácsonyi érzésre gondoltam, az természetesen kifakult, átalakult. Azért felnőtt fejjel is van egy kellemes hangulata a dolognak, feltéve ha az embernek van ideje hagyni kialakulni és élvezni. Ez nyilván nem ugyanaz az izgalmas várakozás, mint annak idején gyerekként, sokkal inkább egy visszafogottabb kikapcsolódás ígérete, és a gyerekek örömének élvezete. Na ezt hiányolom most. Csak beindul lassan. :)

euthymia · http://bayofbengal.wordpress.com/ 2008.12.19. 20:08:30

Hát nem tudom, nekem sincs, de már évek óta. Én azt hittem, azért nem érzem ezt, mert nincs gyerkőc a háznál, de ezen meglepődtem, hogy ott is előforudl ez az érzés, ahol vannak kisgyermekek. Én vágyom rá pedig nagyon!!!

Babarum · http://babarum.hu 2008.12.20. 04:17:19

Szerintem már senki számára nem ugyanaz a karácsony, mint ami 1-2 évtizede, gyerekkorunkban volt. Ha belegondoltok, akkor nem csak ez, hanem rengeteg más dolog is megváltozott, elértéktelenedett. Kár...

Manka78 2008.12.20. 05:14:04

Tavaly nagyon izgatottan vártam, már kora októbertől, a karácsonyt és teli voltam örömmel. Idén... azt sem bánnám, ha nem lenne fánk, de másokon is azt látom, hogy "muszájból" ünnepelnek, mert ilyenkor "szokás" és csak nagyon kevés a lelkes karácsonyozó. Kár bizony.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.12.22. 09:43:56

@Manka: Sajnálom, hogy lenyúlták a nicked, a regisztrálási kötelezettség ötlet nem tőlem származik.

Egy kicsit nekem megjött a kedvem a karácsonyozáshoz, de még mindig elég ramatyul érzem magam. A hétvégén volt egy karácsonyi vacsora az új cégemmel, az nagyon kellemes volt, meghozta egy kicsit az ünnepi hangulatot.

atléta-warrior 2008.12.28. 09:50:13

Helló! Azon gondolkozom, hogy nem lettél egy kissé depis az utóbbi időben? Valahogy ez az érzésem... mintha kimerített volna a munkahelyváltás meg a család így egyszerre...

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2009.01.05. 09:28:33

Nem hinném, hogy depis lennék. Munkahelyet sem váltottam, egyszerűen kiléptem belőle :)
süti beállítások módosítása