06
01/2009
6

Karácsonyi ajándékok avagy pimp my USB stick

Korábban írtam, hogy magam is barkácsoltam ajándékokat, de nem akartam lelőni a meglepetést, ezért eddig nem szóltam róluk. Ezt a hiányt pótolom most be :).

Interneten olvastam valahol egyszer, hogy egy találékony user beépített egy USB sticket egy USB kábel csatlakozójába. A kábelt aztán elvágta, kicakkozta és úgy nézett ki, mintha valaki letépett volna a gépről egy printert, vagy más perifériát. Az ötlet annyira megtetszett, hogy eldöntöttem, én is megcsinálom. Akkor még csak magamnak akartam elkészíteni, de aztán ahogy közeledett a Karácsony és néhány családtagnak, barátnak nem találtam igazán jó ajándékötletet, úgy gondoltam, hogy odaadom valakinek, biztos örül neki.

A gondolatot aztán továbbfejtettem és elkezdtem azon agyalni, mi másba lehetne sticket építeni. Neten találni egy csomó öltetet, ahol mindenfélébe belebarkácsolnak jóemberek stickeket, például legóelembe, öngyújtóba, és hasonlókba. Ezek egyike sem volt azonban olyan, ami illett volna a megajándékozandó alanyokra, bár felhasznált anyagok terén szereztem egy kis információt az elolvasott cikkek alapján.

Így született összesen négy kreálmány, melyekből némelyik jobban, mások kevésbé a személyre jellemző tematikájúak lettek. Alapanyagként itthon heverő és erre a célra vásárolt stickeket használtam. A lehető legkisebb ilyen a Kingmax féle 2 gigás Superstick, ami a mindössze 33 x 12 x 2 milliméteres térigényével elég kicsinek mondható.

Elsőként az USB kábelem készült el, amihez már csak a méret miatt is egy Kingmaxot használtam. Benéztem a számítógépkacatos dobozba és találtam is egy megfelelő fekete kábelt. A csatlakozót óvatosan oldalt felvágtam, a műanyag borítást széthajtottam, majd a fémkeretből kibányásztam a belsőségeket. A helyére majdnem beillik a memory stick, az oldalát kellett kicsit megreszelni, hogy be lehessen tenni. Ezután kétkomponensű epoxiragasztóval kitöltöttem a maradék helyet (nem volt sok) és visszahajtottam a műanyag borítást. Ezt aztán rögzítőcsipeszek közt egy napig száradni hagytam. Íme a végeredmény:

A húgom férje kapta végül, aki először nem tudta, hogy mi akar ez lenni, nem írtam meg neki. Azt hitte valami hülye vicc, és ha bedugja a gépébe, akkor szikrázik, vagy valami hasonló :).

Másodiknak egy Porsche autómodellt választottam. Egy itteni jóbarátunk boldog tulajdonosa egy 24 éves, aranyszínű Porsche 924-esnek. Ebayen kerestem egy ilyen autómodellt, és nagy nehezen találtam is egy olyat, amiről azt gondoltam, hogy ugyanaz az évjárat és szín, mint ami neki van. Méretarány, ha jól emlékszem, 1:82 volt, ami meglehetősen kicsi, kisebb, mint amilyennek gondoltam. Fele akkora nagyjából, mint egy Matchbox. Ezt aztán nagyon óvatosan szétszedtem, a belsejéből annyit kivagdaltam, hogy beleférjen a Kingmax. A sticket lefestettem feketére, hogy passzoljon a kocsi belsejéhez. Ilyen lett:


Sajnos nincs mellette semmi, hogy össze lehessen hasonlítani a méretet. A sticknek egyébként Porsche nevet adtam és keresgéltem a neten hasonló háttérképeket is, amiket rámásoltam :).

Harmadiknak egy másik helybéli barátot vettem célba. Ő nagyon szereti a Jägermeistert, így az az ötletem támadt, hogy egy Jägeres üvegbe építek egy sticket. Sikerült is találni egy 2cl-es kiszerelésű üveget. Ez a legkisebb tudtommal. Az aljába egy Dremelhez hasonló elektromos kézi szerszámmal lyukat martam. Ez elég macerás volt, de szerencsére a lyuk is elég pontos lett és az üveg sem pattant el. A belsejébe áttetszű szilikont nyomtam és ebbe dugtam a sticket, hogy stabil legyen. Utólag meggondolva jobb lett volna valami sötétebb anyaggal kitölteni, hogy úgy nézzen ki, mint egy teli Jägermeisteres üveg.


Sajnos az üveg és a szilikon együtt elég nehéz lett, attól féltem, hogy nem tartja majd meg a csatlakozó. A tesztjeim alapján azonban elég biztosan bennmarad így is, úgyhogy leokéztam a projektet.

Az utolsónak pedig egy kis Nici plüssmalac kulcstartóra esett a választásom. Nem voltam benne biztos, hogy jól fog sikerülni, nem tudtam, hogy hogyan tudom majd a sticket úgy rögzíteni, hogy ne essen ki és stabilan tartson. Vesztenivalóm nem lévén, felhasítottam egy picit az anyagot, kiszedtem a tömés egy részét, és kitöltöttem ezt is szilikonnal. Nem teljesen, hogy belemenjen a stick is anélkül, hogy kinyomódna a szilikon. Ezután óvatosan belenyomtam a Kingmaxot és eltettem száradni. A végeredmény egész jó lett, a stick stabilan tart.

Kissé preverz látvány így, de mókásan néz ki a laptop oldalán, ahogy a lábacskái a gépre lógnak :).

Még vannak további ötleteim is, de ezeket is inkább a magvalósulásuk után írom le.

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr23859406

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - st_ark 2009.01.06. 20:23:22

[...]Karácsonyi ajándékok avagy pimp my USB stick: Korábban írtam, hogy magam is barká..[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2009.01.06. 19:56:23

húú ezek nagyon jók! gratulálok az ötletekhez és a türelmedhez a megvalósításnál :) nemsemmi

Babarum · http://babarum.hu 2009.01.07. 03:00:26

Eheh, bejönnek!
Az új cégednél nem kell felvenned kreatív igazgatót! :)

Snow (törölt) 2009.01.07. 10:54:23

De jók!
Én annyira örülnék a kézzel készített ajándéknak,de én sosem kapok olyat(mondjuk,jómagam sem nagyon szoktam adni,azért,mert a kreativitásom és a kézügyességem egyenlő a nullával),úgyhogy most irigykedem egy kicsit...:-)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.08. 14:44:52

Nem semmi, eszembe sem jutott volna. :)

Most jól jött a figurafestéssel kidolgozott kézügyesség, mi? :) Ahhoz képest, hogy az ujjaid egyenként felveszik a versenyt, egy-egy jól megtermett krinolinnal, egészen szépen dolgozol velük.

Mondjuk engem a kézremegés, max a hátterek kifestésében segít(tene), ha csinálnék egyáltalán ilyet. :P :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.08. 14:46:27

Ja, itthon találkoztam már műanyag "kisüvegekkel", azok talán könnyebb prédák lettek vón. A 924-esért, meg külön gratula, egyáltalán nem látszik rajta, hogy szétszedted.

meszarosgyula · http://meszarosgyula.wordpress.com/ 2009.01.09. 14:08:17

Lehet, hogy én is átnyergelek a boltiról, ezek klasszissal jobban néznek ki.

Figyu!
Fel szeretnélek kérni egy játékra: Öt ember, öt könyv.
A szabályok itt olvashatóak: pazzo.freeblog.hu/archives/2009/01/02/Ot_ember_ot_konyv/
Az én blogbejegyzésem címe: belgium.freeblog.hu/archives/2009/01/09/Ot_ember_ot_konyv/

Üdv.
Gyula
süti beállítások módosítása