30
10/2008
8

Futó problémák

Most, hogy az idő nem valami hívogató, valahogy nehezebben veszem rá magam a futásra. Talán nem meglepő, gondolom mindenki így van ezzel. Ha lehet, akkor szeretek világosban futni, ami így télidő felé nehezen megy, mivel már hatkor sötét van és reggel nyolckor kezd el világos lenni.

Azért igyekszem legalább heti két alkalommal elmenni futni egyet. Ez tarthatónak tűnik, ennyi időt találok napközben is, ha reggel nagyon nincs kedvem.

Itt elértünk egy problémához, ami a mostani bejegyzésem fő témája akar lenni, mégpedig a reggeli futáshoz. Korábban már említettem, hogy túlnyomórészt reggel futok. Ez így játszotta be magát az életembe és általában egész praktikus is. Gyerkőcöt eldobom az oviban és van egy órám még meló előtt futni menni.

A baj inkább ott van, hogy azt vettem észre az elmúlt időben, hogy a fejem megfájdul 1-2 órával a futás után. Nem mindig, de elég gyakran ahhoz, hogy elkezdjek rajta agyalni, mi lehet az oka. Egyelőre még semmi bizonyítékom nincsen, de az az érzésem, hogy a kevés ivás miatt áll elő ez a kellemetlen állapot.

Reggel ugye felébred az ember, egész éjszaka nem ivott semmit, és elmegy futni. Én szoktam legalább egy pohár vizet inni, és egy banánt enni mielőtt nekivágok, de valószínű, ez kevés. Legutóbbi futásom után azt csináltam, hogy mikor hazaértem, benyomtam egyből három pohár vizet. Ezután elmentem tusolni, majd reggeliztem, ami mellé még megittam egy pohár valamilyen levet. Nem is fájdult meg a fejem. Nem tudom, hogy mi az összefüggés, de figyelni fogom legközelebb is.

Korábban is sokat fájt a fejem, lehet, hogy sokkal érzékenyebb vagyok e téren, mint mások. Amikor már közel elviselhetetlenül gyakran volt fejfájásom, heti 4-5 nap, akkor rászántam magam és elmentem dokihoz. Az elküldött más dokikhoz is, melynek nagy szerepe volt abban, hogy elkezdtem futni. A megoldást végül nem (csak) a futás hozta meg, átestem egy kisebb beavatkozáson is. Ennek eredményeképp szerencsére jelentősen csökkentek a fejfájások. Most, hogy megint előjönnek, kezdek kicsit parázni, de remélem, hogy tényleg csak az elégtelen evés-ivás miatt van.

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr36740816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snowqueen 2008.10.30. 17:01:28

Hm...Mi volt a fejfájás akkori oka,amiért a beavatkozás történt?Csak mert akkor könnyebb megmondani,hogy a futás okozza-e most vagy sem...Amúgy a futáskor rengeteg vért pumpál a szív(pulzusszám-emelkedés),s sok folyadékot vesztesz az izzadással,ergo mindenképpen kellene a folyadékutánpótlás(ásványianyag-pótlás!!!).Miután kotyogó gyomorral nem túl szerencsés futni,így a futás és az ivás között el kellene telni némi időnek,amíg a folyadék a megfelelő helyre ér,ezt meg tudod oldani?
Nálam ilyen gond nincs,de én este,sötétben futok mindig,s utána már nem eszem,csak iszom.Meg amúgy sem vagyok fejfájós.

Babarum · http://babarum.hu 2008.10.30. 17:11:55

Lehet kísérletezni az ivással, biztosan szerepet játszik, de ahogy korábban is mondtam, érdemes vérnyomást mérni, az is gond lehet. Az rendben van?

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.10.30. 17:19:43

Korábban az oka az volt, hogy az orromban az úgynevezett orrkagylók túl nagyok voltak és nem kaptam rendesen levegőt az orromon át. Ezeket megnyesték, azóta sokkal jobban szelel és valóban kevesebbet is fáj a fejem. Van persze, hogy most is fáj, ha taknyos vagyok, vagy ilyesmi, de az átlag sokkal jobb lett.

Meg tudom oldani, azt fogom csinálni, hogy rögtön felkelés után iszok sokat, aztán meglátjuk. Eltelik legalább egy óra, mire minden megvan, gyerek oviban és indulni tudok.

Vérnyomást nem tudok mérni, még nincs vérnyomásmérőm, de majd beszerzek valami egyszerűt és csekkelem azt is.

Kösz a tippeket. :-)

sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2008.10.30. 21:01:46

némi guglizás ezt az eredményt hozta:
www.hunrun.com/duatlon/dehidratacio-hatasa-teljesitmenyre
az összes pedig itt:
www.google.com/search?hl=hu&q=dehidrat%C3%A1ci%C3%B3+fejf%C3%A1j%C3%A1s&btnG=Keres%C3%A9s&lr=

remélem segítettem.
nekem hál' istennek nincsenek ilyen gondjaim, de mikor hazaérek egy-egy (kb. egyórás) bringázásból akkor mindig egy magnéziumos pezsgőtabi meg még egy pohár valami (a legjobb a házi meggyszörp) csúszik le. előtte pedig igyekszem a tartályokat minél jobban üríteni, mert ilyen hűvösebb időben úgysem izzadok annyit, meg valahogy hamarabb meghozná az ingert a hideg meg a mozgás együttesen :)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.10.31. 10:42:45

Köszi sylverdevil, én is ilyesmire gyanakodtam.
El fogok menni és veszek egy karton valami sportitalt, meglátom az segít-e.

Ma reggel rögtön ébredés után ittam egy csomót, legalább három pohárral. Aztán futás után is ittam mág ugyanennyit. Azóta még többet. Egyelőre nem jelentkezett fejfájás.

Ahogy a linkelt cikkben is van, akkor is inni kell, ha az ember nem kívánja. Reggelente én nem éreztem szomjasnak magam és valószínűleg futás nélkül simán elmennék annyi folyadékkal egész nap, amennyit normális esetben inni szoktam.

Ma reggel sem voltam szomjas, mégis simán lement a három pohárnyi víz, anélkül, hogy kellemetlen lett volna, vagy éreztem volna, hogy lötyög a hasamban. Nyilván egész éjszaka nem iszom és elfogy bennem a tartalék folyadék. Különösen most, hogy kicsit takonykóros vagyok (ez van, ha az ember gyereke oviba jár) és nem mindig tudok rendesen az orromon át lelegezni éjjel. A számon át lélegzéssel meg jobban kiszáradok.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.11.03. 09:31:34

Szombaton vettem néhány Powerade üdítőitalt és Vasárnap már teszteltem is. A vasránapi futás előtt úgy jártam el, ahogy leírtam már korábban is. Felkelés után egyből ittam, és vagy 10 percenként még ráöntöttem néhány deci vizet. Utána, amikor hazajöttem, felbontottam, az egyik Poweade-et és elkezdtem inni. A félliteres üvegnek nagyon hamar vége lett. Még ittam hozzá vizet is, majd zuhannyzás után a reggeli mellett még vagy 2-3 pohár narancslevet. Biztos vagyok benne, hogy nem voltam dehidratált ennyi folyadék után.

Nem is lett fejfájásom. Később, este felé elkezdett fájni kicsit, de az biztosan nem ettől volt.

Úgy néz ki beigazolódik a gyanúm és tényleg az elégtelen folyadékbevitel miatt fájt a fejem.

Snowqueen 2008.11.03. 12:25:54

Bizony-bizony,mert a levegőmennyiséggel már nem lehet gond....:-)

Gerik001 2008.11.04. 14:15:22

egyébként nekem azt mondta az edzö hogy ha nem iszunk eleget edzésen. akkor az izzadás miatt besűrűsödhet a vér amitöl csökken a teljesitmény.
süti beállítások módosítása