23
09/2008
5

Das Keyboard 2

Valamivel több, mint egy hónapja szereltem fel magam egy új billentyűzettel, melynek neve Das Keyboard. Különlegessége, hogy nincsen rajta semmilyen felirat. A célom az volt vele, hogy javítsam a gépelési technikámat, a mostani helyzet pedig a következő.

Első dolog, amire rájöttem: ahhoz, hogy jól, 10 ujjal, tudjam használni a billentyűzetet, tényleg fontos, hogy hogyan ülök előtte. Ha nem megfelelően magasan, vagy megfelelő szögben van, akkor a kezeim elvándorolnak lassan valamerre, aminek csomó félregépelés az eredménye.

Fontos, hogy a kezem mindig a helyén legyen. Mindig. Minden betűt következetesen a megfelelő ujjal kell leütni, másképp sosem megy a fejembe. Amikor  viszont egy másik, normális, gép elé ülök, azonnal elkezdek visszasüllyedni, és nézni, hogy melyik billentyű hol van, holott már egészen jól megy anélkül is. Ennek aztán az az eredménye, hogy később visszaülök a meztelen billentyűim elé és szenvedek :-).

Sajnos nagyon nehéz a sok éven át rosszul betanult kombinációkat levetkőzni, azért lassan, de biztosan haladgatok. Ilyenek például a nagybetűk. Mindig azt a shiftet kell megnyomni, amelyik éppen nem azon az oldalon van, amelyiken a betű. Tehát pl A-hoz bal kisujjal a-t ütök, jobbal nyomom a shiftet. Ezt korábban másképp csináltam és elég nehéz megszokni a helyeset. Nehezen mennek a számok is, szerencsére ehhez itt van a numerikus keypad, ahol könnyen meg lehet találni elsőre, hogy melyik hol van.

Régebben is elég sok ujjam használtam a magam módján, de a jobb kisujjam és gyűrűsujjam valahogy kevésbé. A jobb kezemet nem is tartottam a klaviatúra felett, hanem repkedett ide-oda. Erről is nagyon nehéz leszokni. Nehéz a jobb kisujjamat használni, pedig sokat kell, különösen a magyarhoz és még mindig hajlamos vagyok elemelni. Ilyenkor aztán mindig idő, mire visszatalálok vele a megfelelő helyre. Nehéz az ékezetes betűket is helyesen eltalálni, főleg a felsőket, az ö-ü-ó és ő-ú régióban még elég magas a hibaarányom.

Összességében véve, ha odafigyelek, már egészen jól megy, észrevehetően javultam és már általában nincs szükségem rá, hogy nézzem, mi hol van. Amikor fáradtabb vagyok, vagy csak nincs kedvem odafigyelni, akkor nem megy olyan jól és kínlódok vele, de szerencsére az ilyen alakalmak is ritkulnak. Mostanára már majdnem olyan gyorsan tudok írni, mint korábban, billentyűzetet nézve.

Egyelőre úgy gondolom, hogy megérte. Mégiscsak menőbb, ha például egy állásinterjún tesztelnek és nem a gépeléssel bíbelődök, hanem a feladatra tudok koncentrálni. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://hamburger.blog.hu/api/trackback/id/tr2677905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mebarak · http://www.mebarak.hu 2008.09.23. 19:07:37

Stílusos megnevezés ez a "Das Keyboard" - meg is mosolyogtam, de nagyon érdekes! Nem is halottam még ilyen csupaszról :)
Egyébként én nem szabályosan gépelek, de gépírás órán (mert anno tanultam ilyet is :) levertem mindenkit - most komolyan, nem a nagyot mondás miatt említem - gépírásban! Kegyetlen gyorsan nyomom, olyannyira, hogy a közelembe pihenni/aludni sem lehet akkora a hangzavar :) Persze próbálok finoman, de... :p

Euthymia · http://lapszelen.freeblog.hu 2008.09.23. 19:31:32

Hihi, ezen annyira jót kacagtam. Én is vakon gépelek, mert ez a szakmám (is) És hogy utáltam, mikor asdf jklé njnj fvfv és hasonló sorozatokat kellett gyártani, de most már nagyon jó érzés, hogy miközben tévét nézek, tudok gépelni is :) :)
Valahol még meg is van a jó kis gépírás könyvem :)
Kitartást hozzá! Utána már lehet a billentyűzet akármilyen helyen, ferdén, vagy térdeden, akkor is menni fog :)

Babarum · http://babarum.hu 2008.09.24. 06:01:33

Nem bírom magam rászánni ennek megtanulására. :(
Pedig nagyon jó lenne...

Nia 2008.09.24. 10:16:42

:DDD
Úgy látom a sorba én is beleillek, hiszen én is vakon gépelek.
Azért hozzátenném, hogy számítógépek billentyűzetén már sokkal könnyebb így írni. Anno rendes írógépen olyan erővel kellett leütni a billentyűket, hogy azok tényleg rendesen megmozgassák a betűket tartalmazó karokat, hogy na.
Akkoriban alapfeltétel volt, hogy a kezed soha nem érhet a géphez, kizárólag az ujjbegyek.

Na, mostanra már - mondanom se kell - folyamatosan alá van támasztva a kezem és eszem ágába sincs felemelni a gépről a csuklóm.
Kivéve, ha gyorsan és hosszan kell gépelni, mert akkor bizony jön a kötelezően megtanult tartás... kihúzott derék, meghatározott magasság... a kéz nem ér hozzá a géphez...

Jó gyakorlást! :)

larryhangman 2012.12.01. 10:51:28

Üdv! Nekem ez a billentyűzet az álmom, csakis a cherry blue és az ultimate verzió, bár a professionalból talán szigszalaggal lehet ultimate-et csinálni :)
Az ára főként vámmal és szállítással viszont igencsak borsos. Nincsen esetleg egy jó tipped, hogy honnan lehetne beszerezni "normális áron"? Köszönöm. Igen esetén kaphatnék ide egy mailt? larry.hagman66@gmai.com
THNX.
süti beállítások módosítása